Creix l’ocupació a Lloret de Mar abans i després dels mesos d’estiu al 2025

Aquest dimecres s'han presentat les dades del 2025 i les perspectives de la Setmana Santa davant del sector.

L’any 2025 s’ha consolidat el nombre de visitants a Lloret de Mar, amb 1,17 milions de viatgers, així com la xifra de 5,1 milions de pernoctacions. Aquesta estabilitat es produeix en un context de reducció del 4% de places hoteleres disponibles, fet que reforça la millora dels indicadors de rendibilitat. El conjunt de les dades s’han presentat aquest dimecres a la Biblioteca, davant d’una seixantena de professionals del sector.

Lloret de Mar consolida la tendència cap a un model menys estacional amb un creixement destacat en els mesos de pretemporada (especialment febrer i abril) i de post temporada (setembre i octubre), mentre que l’estada mitjana (4,3 dies) i la despesa mitjana per targeta (127,40€) es mantenen versus la temporada 2024.

En l’àmbit dels mercats internacionals, per primera vegada el mercat polonès (10%) es consolida com a tercer mercat internacional per darrera de França (16%) i el Regne Unit (12%), superant Alemanya (7%) i confirmant una tendència de creixement d’una de les economies emergents europees. Aquesta evolució reforça la diversificació del mix internacional i contribueix a mantenir l’estabilitat global de la demanda. Països com Irlanda, Suècia, Noruega, Finlàndia o Croàcia també mostren creixements rellevants respecte el 2024 i Estats Units manté xifres estables.

Un mix de productes més equilibrat durant tot l’any

L’any 2025 confirma una clara evolució en el posicionament de la destinació. El 2019 predominava clarament l’interès dels visitants pel producte de sol i platja, que enguany disminueix un 8%, passant del 27% del 2024 al 19% del 2025. Actualment el mix de productes turístics és molt més equilibrat, destacant l’interès per la cultura (creix del 15 al 17%) o el turisme actiu i l’esport, que es mantenen estables en el 13 i el 10% respectivament. L’oci nocturn incrementa la seva quota, del 7 al 9%, mentre que els productes gastronòmic, familiar i de benestar conserven pesos similars als de l’any anterior. .

Perspectives de la Setmana Santa a l’aeroport Girona-Costa Brava

Pel que fa a la connectivitat aèria prevista per als mesos de març, abril i maig a l’Aeroport de Girona-Costa Brava, es programen 274.000 seients i prop de 1.400 vols, amb connexions amb 13 països i 35 ciutats. Tot i que la capacitat global prevista és lleugerament inferior a la de 2025, el Regne Unit reforça la seva posició amb noves rutes des d’Edimburg i Londres Luton.

Pel que fa als perfils previstos per a Setmana Santa, es preveu una combinació de públic familiar, parelles i grups esportius, amb un pes destacat dels mercats francès i nacional, així com un increment en interès entre els mercats britànic i polonès. La diversificació d’interessos —entre cultural, actiu, esportiu i escapades de curta durada— reforça l’atractiu de la destinació en aquest període.

Els hotelers estan obligats a adaptar-se a la IA si no volen quedar-se enrere

És una de les idees que ha exposat Enrique San Juan, expert en IA, a la novena edició del BTM.

La gerent de Lloret Turisme, Elizabeth Keegan, entre els 25 professionals més innovadors del turisme a Espanya

La gerent de Lloret Turisme rep aquest reconeixement per projectes vinculats a la intel·ligència artificial, la sostenibilitat i la convivència entre residents i visitants.

El que la IA no podrà substituir centra la novena edició del BTM

El Business Tourism Market se celebra aquest dimecres al matí, a l'Hotel Guitart Central Park.

El Gremi d’Hostaleria de Lloret de Mar celebra 50 anys amb un acte d’homenatge al sector turístic

L’entitat reuneix aquest dijous el sector en un acte que finalment es farà al Palau de Congressos de l’Evenia Olympic Resort per les previsions de pluja.