Cristina Cabañas és la primera dona en formar part del Rotary Club de Lloret de Mar.
El Rotary és una organització internacional privada, que treballa per prestar serveis humanitaris a les diferents comunitats i per promoure normes ètiques.
Es va fundar als EUA i avui en dia ja té presència en 200 països. La secció de Lloret de Mar va néixer fa 36 anys i, per primera vegada, compta amb una sòcia femenina. Per a Cristina Cabañas és un honor poder formar part de l’entitat.
“És un honor que no sé si em mereixo, però em fa molta il·lusió, crec que el talent no té gènere i espero que sigui l’inici perquè puguin entrar moltes altres dones”
Cristina Cabañas
De molt jove, Cristina Cabañas va formar part del Rotaract, que és la branca jove del club. A més, el seu pare en va ser un dels fundadors i el seu marit, Climent Guitart, en va formar part. Per tot plegat, i tenint en compte la funció de servei a la comunitat del Rotary, Cristina Cabañas va voler integrar-s’hi.
“M’agraden molt els objectius que té el Rotary i per tots els lligams familiars que hi tinc: el meu pare en va ser fundador, el meu marit n’era membre i jo havia format part del Rotaract, que és la branca jove del Rotary”
Cristina Cabañas
L’actual president del Rotary Club a Lloret, Joan Lluís Marigot, explica que la decisió d’obrir les portes a Cristina Cabañas es va prendre per unanimitat de tots els socis, que entenen que els temps han canviat i no té cap sentit que només es permeti l’entrada als homes.
“És evident que els temps han canviat i avui en dia no s’entendria que, una persona tan valuosa com la Cristina, pel fet de ser dona no entrés al club”
Joan Lluís Marigot
Cristina Cabañas s’encarregarà de gestionar les xarxes socials i col·laborarà amb tot el que pugui.
