25 C
Blanes

Demanen gairebé 15 anys de presó per a l’acusat d’intentar matar el propietari de la bodega El Cid

El tiroteig es va produir el juliol del 2020, en ple dia.

Bodega El Cid, on es va produir el tiroteig
Bodega El Cid, on es va produir el tiroteig

La fiscalia demana 14 anys i 9 mesos de presó i una multa de 6.480 euros per a l’acusat d’intentar matar un home a trets a en ple dia a la terrassa de la bodega El Cid, ubicada a Fenals, a l’avinguda Vila de Blanes. Els fets van tenir lloc el juliol del 2020.

L’Agència Catalana de Notícies informa que, segons recull l’escrit de conclusions provisionals, cap a les 10.15 hores del matí l’acusat i la víctima, que era el propietari del bar, estaven asseguts a la terrassa: “En un moment determinat, el processat li va dir que el mataria i el va apuntar amb una arma de foc a la zona de tòrax”.

La víctima va reaccionar amb rapidesa i va poder evitar que el tret “arribés al cor”. El projectil va impactar en la zona inguinal. L’escrit d’acusació sosté que, després de rebre l’impacte del tret, la víctima es va dirigir cap a dins del bar. Un cambrer el va intentar ajudar a arribar a l’interior: “Quan es trobava ajudant el seu cap, l’acusat el va apuntar amb l’arma al cap”.

Així, va aconseguir perseguir l’amo del bar fins a dins el local. Un cop allà, el va tornar a apuntar amb la pistola i va tornar a prémer el gallet. No ho va aconseguir perquè l’arma es va encallar, exposa la fiscalia.

El sospitós va fugir del lloc dels fets però poca estona després la Policia Local el va localitzar i detenir en una cafeteria situada al mateix carrer. Durant la inspecció del local, els Mossos d’Esquadra van trobar una pistola amagada darrere la cisterna del vàter. A més, quan van escorcollar el detingut van localitzar una altra pistola dins la motxilla que duia.

L’acusat no tenia permís ni llicència d’armes però, a més, l’acusació pública exposa que, arran d’una condemna dictada l’agot del 2019 per un delicte de lesions en l’àmbit de la violència contra la dona tenia prohibit tenir o portar armes durant 16 mesos.

Com a conseqüència de l’atac, la víctima va patir una ferida penetrant de 0,8 centímetres de diàmetre a la zona inguinal esquerra i una altra a la cuixa per l’orifici de sortida de la bala. Va estar un dia ingressat a l’hospital i va trigar 39 dies a curar-se.

La fiscalia acusa l’autor del tiroteig d’un delicte d’assassinat en grau de temptativa, un delicte d’amenaces, un delicte de tinença il·lícita d’armes i un altre de trencament de condemna pels quals demana, en total, 14 anys i 9 mesos de presó i multa de 6.480 euros.

Està previst que el cas arribi a judici a l’Audiència de Girona a finals de gener.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.