La diada de Sant Romà comptarà amb la tradicional missa solemne a la parròquia

La missa serà a les dotze del migdia i, com és habitual, hi cantarà el cor Alba de Prima, acompanyat de l’orgue. A més, com marca la tradició, es ballarà una sardana al voltant de l’altar.

Mossèn Josep Maria Castellà
La diada de Sant Romà comptarà amb la tradicional missa solemne a la parròquia

00:00



Missa solemne destacada aquest divendres a l’església parroquial amb motiu de la diada de Sant Romà. Per a la cerimònia, mossèn Josep Maria Castellà ha convidat rectors d’altres municipis i comptarà amb la participació de diferents grups de la parròquia, com són els infants de catequesi i dels esplais, els joves de la confirmació, el voluntariat de Càritas o les persones que tenen cura de la litúrgia de l’església.

La missa serà a les dotze del migdia i, com és habitual, hi cantarà el cor Alba de Prima, acompanyat de l’orgue. A més, com marca la tradició, es ballarà una sardana al voltant de l’altar i es faran el cant dels goigs i la veneració de Sa Relíquia. En acabat, cap a la una, hi haurà una audició de sardanes a la plaça de l’església amb la cobla Ciutat de Girona.

Tot plegat es complementarà amb una petita exposició a la capella del baptisme, on s’hi podran veure antigues casulles, majoritàriament negres.

I la diada de Sant Romà posa sobre la taula, un any més, el debat sobre quin Sant Romà es venera exactament, si el diaca o el soldat. Mossèn Josep Maria Castellà proposa tenir-los tots dos presents, tot i que la imatge que hi ha al costat de l’altar és del soldat.

El que és un fet històric és que Sant Romà representa l’origen de la vila com a poble independent del terme de Maçanet. Va ser l’any 1079 quan el bisbe de Girona va consagrar la primera parròquia de Lloret dedicada a Sant Romà, la que avui coneixem com l’ermita de Les Alegries.

El Castaween omplirà Lloret de zombis amb una batucada i cercavila tenebroses

La desfilada serà aquest dissabte a dos quarts de set de la tarda i sortirà des de la plaça de la Vila, on en tornar hi haurà també una disco zombi.

El lloretenc Ramón Vilaró, guardonat amb un Premi Anual de Periodisme Internacional

El que va ser corresponsal d'El País, reivindica la professió del periodista en una era marcada per la digitalització, la sobreinformació i les notícies falses.

El fons de la família Frigola, protagonista del Dia Mundial del Patrimoni Audiovisual

La celebració es fa aquest dimecres al Teatre, on es projectarà el muntatge audiovisual "Un temps en imatges. Arseni Frigola i Roca (1923-2017)".

Lloret de Mar es prepara per celebrar la 3a edició del Castaween

La programació combina activitats familiars, una cercavila terrorífica, la Panic Race i la tradicional Castanyada de Xino-Xano.