Un autocar amb 53 persones de diverses nacionalitats ha bolcat aquest diumenge a la C-32 a Santa Susanna, al Maresme, que de forma intermitent ha tingut un carril tallat en sentit sud causa de l’accident. El vehicle venia de Lloret de Mar
El Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) ha informat que ha atès 53 persones, dues de les quals en estat greu i una altra en estat menys greu. Els dos ferits greus són el conductor de l’autocar i un menor.

Deu persones han estat traslladades a centres hospitalaris. Els dos ferits greus han estat traslladats a l’Hospital Universitari Germans Trias i Pujol, i el ferit menys greu, a l’Hospital de Mataró. Cinc ferits lleus han estat traslladats a Calella i dos a Mataró.
L’autocar, d’una línia regular de la companyia Moventis, que es dirigia a l’aeroport procedent de Lloret de Mar, ha sortit de la via i ha caigut 30 metres per un terraplè, però l’abundant vegetació que hi havia ha “esmorteït” la caiguda i les conseqüències que podria haver tingut el sinistre, segons els Bombers.
Unes 40 persones han estat traslladades a un pavelló de Pineda de Mar, on han rebut suport psicològic i des d’on se’ls ha facilitat transport alternatiu per seguir cap a la seva destinació.
Investigació oberta per conèixer les causes
Carles Corbacho, cap de torn regional operatiu de la Regió Policial Metropolitana Nord dels Mossos d’Esquadra, ha explicat que la unitat d’investigació d’accidents està recollint tota la informació «per intentar determinar les causes».
A uns metres del sinistre d’aquest diumenge ja hi va haver un altre accident d’autocar el juliol del 2024, en aquest cas en direcció nord, però Corbacho ha remarcat que «no seria adient» determinar si les causes tenen a veure amb aquest punt de la via.
