El camí de ronda per tot el litoral lloretenc, més a prop de fer-se realitat

El projecte d'adequació i millora del camí entre Cala Gran i Cala Trons tindrà un cost de 1,8 milions d'euros.

Albert Robert
El camí de ronda per tot el litoral lloretenc, més a prop de fer-se realitat
00:00

Quan el camí de ronda entre Fenals i Lloret està a punt de ser una realitat, l’Ajuntament ha fet un pas endavant per adequar, també, el camí que uneix Cala Gran i Cala Trons, entre Lloret i Canyelles.

El ple ha aprovat un projecte de millora d’aquest tram de camí de ronda que comprèn més d’un quilòmetre. Uns treballs que pugen a 3,8 milions d’euros i que es duran a terme per fases amb l’objectiu de millorar trams ja existents i crear camins nous en indrets que ara mateix no n’hi ha.

cala trons
Cala Trons

El regidor d’Urbanisme, Albert Robert, ha explicat que l’objectiu principal serà garantir la seguretat dels vianants i fer el camí el més accessible possible.

“S’han de fer millores, sobretot, en seguretat: hem de tenir molt controlades les esllavissades, ja que en aquests trams quan plou acostuma a haver-hi esllavissades”

Albert Robert

El projecte es divideix en cinc trams diferents, que s’hauran d’anar executant de mica en mica perquè són treballs molt laboriosos.

“Molt complexos, perquè estan a mig d’un penya-segat amb molta pendent i no hi ha cap manera d’accedir-hi que no sigui caminant”

Albert Robert

Per al regidor és molt important el pas que s’ha fet ara, sobretot tenint en compte que a l’octubre és previst obrir el camí entre Lloret i Fenals. D’aquesta manera, s’aproxima l’objectiu final de tenir Blanes i Tossa unit en la seva totalitat pel camí de ronda.

“La gent reclamava poder travessar pel GR de Blanes a Tossa; de moment travessarem de Blanes a Lloret en la seva totalitat i podrem seguir ben bé fins a Cala Trons”

Albert Robert

Ara que ja s’ha aprovat el projecte, el calendari dels propers mesos dependrà del temps en què es tardi a fer diverses expropiacions, ja que el camí passa per terrenys de quatre propietats diferents.

Ja està en funcionament la nova parada de taxis de l’avinguda Just Marlès

La nova estructura inclou una marquesina més gran, ombra i bancs perquè els usuaris puguin seure.

Míriam Rodríguez: «Els propietaris que necessitin rehabilitar les seves façanes poden obtenir subvencions de fins al 50%»

Les ajudes beneficiaran a habitatges tant de residents com de segones residències que tinguin més de trenta anys d'antiguitat.

Els veïns del Nucli Antic i l’Ajuntament expliquen avui les novetats dels ajuts per al tractament de façanes

Les subvencions van en funció dels metres quadrats de la reforma i serveixen per a parets o neteja de grafittis, entre d'altres.

Lloret de Mar obre un procés participatiu per definir la remodelació de l’Avinguda de Vidreres

L’Ajuntament convoca aquest dimecres una jornada oberta a veïns i negocis per recollir propostes sobre el futur d’una de les principals vies del municipi.