25 C
Blanes

El certificat covid, obligatori a restaurants, residències i gimnasos a partir de divendres

L'hospital de Blanes suma 16 ingressos nous i redueix les visites de familiars.

El certificat Covid.
El certificat Covid.

L’ús del certificat covid s’ampliarà, finalment, a partir de divendres que ve, quan serà obligatori per entrar als bars, restaurants, gimnasos i residències. És una mesura que va entrar en vigor divendres passat, però es va haver d’aturar arran del col·lapse de la web i l’aplicació La Meva Salut.

Un cop superada la saturació, Salut anuncia que, finalment, es demanarà a partir de la mitjanit de divendres (la nit de dijous a divendres) en aquests espais, a banda de les discoteques i l’oci nocturn, on ja fa setmanes que és vigent.

Un petit canvi respecte del que s’havia dit que és que serà exigible a les persones de més de 13 anys (en comptes de 12).

El govern català explica que donen uns quants dies més de marge a la gent per descarregar-se el certificat digital covid abans que sigui exigible en aquests espais, tenint en compte que hi ha qui pot necessitar ajuda per fer-ho.

En aquest sentit, és la xarxa familiar i d’amics qui ha de prestar el suport i, de moment, Salut no té previst demanar-lo per accedir a espais exteriors.

L'hospital comarcal de la Selva, situat a Blanes.
L’hospital comarcal de la Selva, situat a Blanes.

Cal afegir que l’hospital de Blanes suma 16 ingressos nous i redueix les visites de familiars. Segons les dades d’aquesta setmana, al centre hospitalari hi ha 27 pacients positius per coronavirus, 12 dels quals pertanyen als casos detectats al brot del sociosanitari del centre.

A l‘Hospital de Blanes, respecte a l’últim recompte (22/11), s’han comptabilitzat 16 nous ingressos, s’han donat 5 altes, una de les quals és un trasllat en un altre centre, i 1 defunció.

A l’Hospital de Calella s’han registrat 3 ingressos, 4 altes, una de les quals és un trasllat en un altre centre sanitari, i 1 defunció.

Tenint en compte tots els centres de la Corporació, actualment hi ha 22 professionals positius i en aïllament per la Covid-19. 

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.