El Govern municipal vol permetre als veïns de Lloret presentar mocions directament al ple municipal. És un dels punts que preveu el nou Reglament Orgànic Municipal (ROM).
Aquest document ha de regular l’organització i el funcionament dels òrgans municipals, entre els quals el ple. El regidor de Governació, Jordi Sais, apunta que un dels aspectes més destacats amb què s’està treballant és la possibilitat que associacions i particulars presentin mocions directament. Recordem que ara mateix, una entitat que vol presentar una moció ha de fer-ho a través d’algun grup municipal.
De moment, el Govern ha fet un esborrany del reglament i l’ha entregat als diferents grups de l’oposició, amb qui s’anirà reunint aquests dies per intentar consensuar un text.
La proposta ja ha generat les primeres crítiques per part de Ciutadans, que acusa el govern de voler silenciar l’oposició. El portaveu, Jordi Hernández, critica que el redactat provisional contempli que les formacions només puguin presentar una moció per cada plenari i formular un màxim de quatre preguntes. Ciutadans creu que una bona mostra que no es poden limitar el nombre de mocions que pot presentar cada partit és que ells, aquest mandat, n’han presentat onze, set de les quals s’han aprovat.
A aquestes crítiques, el regidor Jordi Sais recorda que es tracta d’un text provisional que en cap cas no és definitiu i, per tant, esperen poder fer les millores pertinents amb la col·laboració de la resta de grups.