El Millor és molt crític amb el radar de control de velocitat de l’avinguda Vila de Blanes

Tot i haver tornat a publicar el butlletí 'Lloret Opina' per criticar el radar, el grup liderat per Marc Fuertes encara no sap si es presentarà a les eleccions municipals del 2023.

Marc Fuertes
El Millor és molt crític amb el radar de control de velocitat de l’avinguda Vila de Blanes
00:00

El Moviment Independent de Lloret (Millor) ha tornat a publicar el butlletí Lloret Opina. Ho ha fet amb dues publicacions, on fa una dura crítica al radar de control de velocitat que s’ha instal·lat a l’avinguda Vila de Blanes, a l’alçada de la comissaria dels Mossos d’Esquadra.

Aquest radar ha generat molta polèmica des del primer dia i, al butlletí Lloret Opina, el Millor recull aquest malestar i exposa el seu punt de vista al respecte. A més, exigeix a l’equip de govern que retiri el radar, que deixi la via a una velocitat màxima de 50 quilòmetres per hora i que anul·li les sancions imposades o, com a mínim, les de persones reincidents, que van seguir superant la velocitat fins que el va arribar la primera multa.

El grup critica que l’objectiu del govern sigui recaptatori i assenyala que si la finalitat fos millorar la seguretat es podrien aplicar altres mesures que no afectarien la butxaca dels ciutadans.

Tot i la reaparició amb el butlletí, el portaveu del Millor, Marc Fuertes, assegura que encara no saben si es presentaran a les eleccions municipals de l’any que ve.

“La formació del Millor tornarà a Lloret, però encara no sabem si serà d’aquí a un any, si serà d’aquí cinc anys, però que el Millor vol canviar la situació d’aquest poble és una cosa palpable”

Marc Fuertes

Segons Fuertes, la polèmica que ha generat la instal·lació del radar els ha fet tornar-se a activar per publicar el Lloret Opina i exigir al govern municipal que rectifiqui. Les dues publicacions que s’han fet els últims dies són molt crítiques i, entre altres coses, denuncien que l’Ajuntament no ha sol·licitat el permís necessari per poder instal·lar el radar.

“El que no s’entén és que no tinguin permís de carreteres per instal·lar el radar, van demanar un permís per posar la senyalització i no han demanat cap autorització per baixar la velocitat”

Marc Fuertes

A més a més, Marc Fuertes critica que la velocitat màxima en aquest tram estigui fixada en 40 quilòmetres per hora, quan segons la Direcció General de Trànsit en les vies urbanes amb dos carrils per banda ha de ser de 50 quilòmetres per hora. I assegura que, si s’apugés a 50 la velocitat màxima permesa, l’import de les sancions es reduiria a un terç.

“Si la posessin a 50km/h tota la gent que ha passat de 60-70 km/h tindria una sanció de 50 euros i no li traurien punts”

Marc Fuertes

Són declaracions de Marc Fuertes al Bon dia Bona Hora de Nova Ràdio Lloret.

Aprovades les ordenances fiscals per al 2027 que, segons el govern, «defensen i protegeixen el dret a l’habitatge»

Al Bon Dia Bona Hora d'aquest dijous escoltarem el posicionament dels diferents grups municipals.

Albert Ferrández: «És un orgull i una responsabilitat tenir la possibilitat d’anar al Congrés»

El regidor lloretenc, alcaldable d'ERC a les properes municipals, és el número dos de la candidatura republicana al Congrés per Girona.

La lloretenca Mari Carmen Retamero, número 6 del PSC al Congrés per Girona

És la primera vegada que forma part d’una llista electoral i assegura que és tot un honor.

Adrià Lamelas: «No es pot qüestionar que a Lloret no hi hagués ningú al timó perquè és mentida»

L'alcalde de Lloret de Mar, Adrià Lamelas, ha negat les acusacions de l'oposició per la seva absència durant el temporal i ha destacat la bona coordinació comandada per Míriam Rodríguez, qui va exercir l'alcaldia accidental.