L’Ajuntament ha tancat una nova edició del Projecte Rossinyol, que aquest curs ha comptat amb rècord de participació, amb un total de 19 parelles. El regidor d’Educació en funcions, Albert Ferrández, parla d’èxit i assegura que s’han creat relacions molt bones entre els mentors i els mentorats.
“Un èxit, 19 parelles és la vegada que n’hem tingut més i les dinàmiques que s’han establert han sigut molt maques”
Albert Ferrández
El Projecte Rossinyol posa en comú joves lloretencs o de rodalies que estudien a la Universitat de Girona amb l’alumnat nouvingut dels centres educatius de la vila. L’objectiu és afavorir la seva integració social i cultural i també fomentar l’ús del català. En aquest sentit, s’organitzen activitats de grup, però també s’aporta un pressupost a cada mentor perquè quedi a soles amb el seu mentorat. La intenció és que siguin activitats amb un valor cultural afegit i que la relació s’estableixi en català.
“La idea és que facin activitats amb un valor cultural afegit, que siguin activitats on s’hagin d’expressar en català i que comenci a haver-hi un arrelament amb el territori”
Albert Ferrández
En aquesta edició hi han participat alumnes de l’Institut-Escola Lloret de Mar, l’Institut Rocagrossa, l’Institut Ramon Coll i Rodés, l’Escola Pompeu Fabra i l’Escola Pere Torrent.
La festa de cloenda del Projecte Rossinyol 2023 es va fer divendres passat a la sala polivalent de la Biblioteca Municipal.