El punt d’informació de Fenals va rebre 2.400 consultes l’estiu passat

S'acaba de renovar, amb un disseny modern i accessible, adreçat a turistes i residents.

Cristina Aymerich
El punt d’informació de Fenals va rebre 2.400 consultes l’estiu passat
00:00

Es renova el punt d’informació turística de la platja de Fenals, que dona servei a visitants i residents al juliol i agost. El nou mòdul, que obre cada dia, és un equipament accessible, integrat a l’entorn, amb un disseny sostenible i funcional. La regidora de Platges, Cristina Aymerich, afegeix que arran del camí de ronda «cada cop hi ha més usuaris i calia aquesta renovació».

L’estructura està construïda amb fusta certificada i manté la línia estètica amb la resta d’equipaments de la platja. A més, s’ofereix un espai d’ombra amb una taula i cadires i s’ha retolat tot el mòdul amb una imatge més fresca. Aquest punt d’informació obre els dos mesos més forts de l’estiu, al juliol i agost de 10h a 17h. Des de l’Ajuntament han d’estudiar si mantenen aquest horari o l’amplien.

El punt d’informació turística de Fenals va rebre l’estiu passat 2.405 consultes, de les quals 935 van ser al juliol i 1.470 a l’agost.

El 73% de les consultes van ser de procedència internacional. Pel que fa la distribució global de l’origen dels visitants, destaca França amb un 29%, Itàlia amb un 12%, Catalunya amb un 11%, Regne Unit amb un 11% i residents amb un 6%.

Pel que fa al perfil, el públic familiar va ser el més destacat (39%), seguit d’adults (33%), joves (20%) i sèniors (8%).

Les consultes es van centrar sobretot en la demanda de fulletons amb un 21% (plànols, agenda d’activitats i informació general); transport urbà, zona verda i servei de taxi (17%); serveis com el transport marítim o activitats aquàtiques (10%); senderisme, essencialment els camins de ronda (9%) i esdeveniments com l’Outdoor Summer Festival o els concerts al Paratge de Santa Cristina (8%).

Aquesta actuació s’emmarca en l’estratègia de Lloret Turisme per millorar l’experiència del visitant i avançar cap a un model més sostenible i accessible.

La gerent de Lloret Turisme, Elizabeth Keegan, entre els 25 professionals més innovadors del turisme a Espanya

La gerent de Lloret Turisme rep aquest reconeixement per projectes vinculats a la intel·ligència artificial, la sostenibilitat i la convivència entre residents i visitants.

El que la IA no podrà substituir centra la novena edició del BTM

El Business Tourism Market se celebra aquest dimecres al matí, a l'Hotel Guitart Central Park.

El Gremi d’Hostaleria de Lloret de Mar celebra 50 anys amb un acte d’homenatge al sector turístic

L’entitat reuneix aquest dijous el sector en un acte que finalment es farà al Palau de Congressos de l’Evenia Olympic Resort per les previsions de pluja.

La IA turística de Lloret ha superat les 1.600 converses i els 4.000 missatges

L’eina, disponible les 24 hores del dia, s’ha consolidat com un nou canal d’atenció i informació turística de la destinació.