El turisme competitiu i compromès, a debat a Lloret

És el plantejament del BTM que organitza la Fundació Guitart, al llarg d'aquest matí, amb experts i 170 inscrits.

Un dels moments del BTM.
Roberto Torregrossa
El turisme competitiu i compromès, a debat a Lloret
00:00

Lloret de Mar ha acollit aquest matí una jornada de debat sobre turisme competitiu i socialment compromès. Està organitzada per la fundació Climent Guitart, amb el format BTM (Bussiness Tourism Market), el nom que reben aquests fòrums que compten amb diferents experts i representants d’empreses, universitats i administracions.

En la sessió d’aquest dijous, el focus s’han posat en aspectes d’actualitat com l’hoteleria sostenible, el Big Data o la innovació com a eines en l’assoliment del bé comú. Roberto Torregrossa, de la fundació Guitart, explica que compten amb 170 inscrits, un rècord, i que la voluntat és oferir «un espai de diàleg i reflexió, molt necessari per al sector del turisme».

A més, enguany se suma al BTM un premi d’startups i sostenibilitat. En aquest concurs s’exploren exemples concrets i casos d’èxit de noves startups, amb 8 participants. Són empreses emergents no només busquen la rendibilitat, sinó que també aborden els desafiaments globals del sector a través de solucions creatives.

El Business Tourism Market, amb seu a l’hotel Guitart Central Park, compta amb el suport de la Diputació de Girona, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Lloret Turisme i diferents empreses.

La temporada turística a Lloret encara s’allargarà fins a mitjan novembre

Segons Enric Dotras, president del Gremi d'Hostaleria, aquests últims mesos, els més destacats de l'estiu, hi ha hagut bones ocupacions i els preus han estat adients.

Temporada satisfactòria al Water World, tot i que hauria estat millor amb menys calor

El director del parc aquàtic reconeix que ha estat una bona temporada, però les temperatures extremes els han perjudicat.

Les Oficines de Turisme de Lloret superen les 44.000 atencions en el primer semestre

En sis mesos, ja s'han registrat gairebé el 67% de totes les atencions registrades durant l'any passat.

Lloret reconeix 25 anys de col·laboració amb Nehar Travel

L'Ajuntament ha volgut agrair la trajectòria de l'agència de viatges macedònia i la seva vinculació amb la destinació.