Els 4.000 treballadors del sector turístic de Lloret comencen la formació per prevenir el coronavirus

Es tracta d’una formació gratuïta, accessible a tothom i transversal per al conjunt de la destinació.

Façana marítima de Lloret de Mar

Jaume Dulsat i Enric Dotras
Els 4.000 treballadors del sector turístic de Lloret comencen la formació per prevenir el coronavirus

00:00



Aquest divendres comença la formació per a 4.000 treballadors del sector turístic de Lloret de Mar. L’objectiu és que tot el personal de la destinació es prepari a consciència per començar a treballar, amb totes les mesures d’higiene i seguretat davant la COVID-19. Es tracta d’una formació gratuïta per als empleats –el cost va a càrrec de l’Ajuntament-, accessible a tothom i transversal.

Aquest període de formació forma part del pla integral de Lloret de Mar per afrontar la temporada d’estiu, el qual s’ha presentat aquest dimecres en una roda de premsa virtual. El pla comença amb aquesta formació, que va a càrrec de l’empresa Altimir.

L’alcalde Jaume Dulsat assenyala que “Lloret fa els deures per ser la destinació més preparada i la més segura possible” en l’actual situació de pandèmia sanitària. Enric Dotras, president del gremi d’hostaleria de Lloret, assenyala que l’higiene ha passat a ser “el factor principal” en destinacions, allotjaments i serveis.

La formació per als 4.000 treballadors de tots els sectors turístics de Lloret comença aquest divendres i serà de tipus genèric. S’allarga dues setmanes i inclou sessions específiques, en funció de la tipologia de l’activitat: hotels i allotjaments, bars i oci nocturn, restaurants, càmpings i comerç. Qui estigui interessat en apuntar-s’hi, ho pot fer a través del portal www.lloret.cat.

El pla comença amb la formació i després consta de l’adopció de les mesures de prevenció i d’higiene que marquin les autoritats, de les quals s’està pendent. En aquest sentit, però, Lloret s’ha avançat i ja ha anunciat que dividirà aquest estiu les seves platges principals (la del centre i Fenals) en tres sectors: gent gran, famílies i adults sense nens, tots amb limitació d’aforament, per minimitzar el risc de contagi de la COVID-19. El que es mantindran seran les zones sense fum a la sorra.

Les Oficines de Turisme de Lloret superen les 44.000 atencions en el primer semestre

En sis mesos, ja s'han registrat gairebé el 67% de totes les atencions registrades durant l'any passat.

Lloret reconeix 25 anys de col·laboració amb Nehar Travel

L'Ajuntament ha volgut agrair la trajectòria de l'agència de viatges macedònia i la seva vinculació amb la destinació.

Ja hi ha data per a la Nit del Turisme d’enguany

Se celebrarà el 24 de setembre al Teatre de Lloret amb una edició que coincidirà amb el 25è aniversari de Lloret Turisme.

Proactiva fa un balanç positiu de la temporada de platges a Lloret

El servei de salvament i socorrisme destaca els casos relacionats amb el calor, especialment entre usuaris d’Europa de l’Est.