Els allotjaments turístics s’impliquen en la gestió per fer front a la sequera

Ja fa temps que molts establiments apliquen mesures per fer una bona gestió de l'aigua i s'han incrementat en els últims anys.

Enric Dotras
Els allotjaments turístics s’impliquen en la gestió per fer front a la sequera
00:00

Els allotjaments turístics actuaran per reduir el consum d’aigua. Així ho assegura el sector privat de Lloret, que afirma que vol anar de la mà de l’Ajuntament per fer front a la situació de sequera que estem vivint i implantar un consum d’aigua sostenible.

De fet, el president del Gremi d’Hotelers, Enric Dotras, assenyala que hi ha molts establiments que fa temps que duen a terme mesures per una gestió de l’aigua sostenible i que en aquests últims anys s’han intensificat. I destaca, especialment, la feina feta en aquest àmbit per part de l’Hotel Samba, pioner a l’Estat i a Europa.

“Ja havíem començat fa temps a molts dels establiments a treballar en aquesta línia i, especialment, l’Hotel Samba ha sigut exemple en molts estudis, perquè ha estat pioner en reaprofitament d’aigua regenerada”

Enric Dotras

Algunes mesures aplicades són la reducció del cabal d’aigua a les aixetes i dutxes, la substitució de banyeres per plats de dutxa, les cisternes de vàter amb dos botons per limitar la capacitat, l’ús de vegetació adaptada a l’escassetat de rec o la reducció del nivell d’aigua a les piscines, entre moltes altres.

D’altra banda, la Generalitat ha anunciat ajuts a projectes destinats a reduir el consum d’aigua mitjançant la reutilització i l’estalvi per part dels establiments que prestin serveis d’allotjament turístic. Una mesura que contempla uns ajuts d’un màxim d’un milió d’euros per empresa. 

Els allotjaments turístics de Lloret de Mar estan treballant per presentar els seus projectes per rebre aquests ajuts i poder connectar els seus establiments a la xarxa pública d’aigua regenerada.

“En aquests moments no hi ha cap establiment connectat, perquè estem a l’espera que l’ACA ens doni el vistiplau per fer-ho”

Enric Dotras

El gremi d’hotelers també posa de relleu que hi ha 27 allotjaments turístics de Lloret que compten amb la certificació Bioscore. Aquets allotjaments representen més del 50% de les places hoteleres de la destinació. Bioscore reconeix les empreses que s’esforcen per reduir el seu impacte ambiental i promoure pràctiques sostenibles en totes les seves operacions.

La gerent de Lloret Turisme, Elizabeth Keegan, entre els 25 professionals més innovadors del turisme a Espanya

La gerent de Lloret Turisme rep aquest reconeixement per projectes vinculats a la intel·ligència artificial, la sostenibilitat i la convivència entre residents i visitants.

El que la IA no podrà substituir centra la novena edició del BTM

El Business Tourism Market se celebra aquest dimecres al matí, a l'Hotel Guitart Central Park.

El Gremi d’Hostaleria de Lloret de Mar celebra 50 anys amb un acte d’homenatge al sector turístic

L’entitat reuneix aquest dijous el sector en un acte que finalment es farà al Palau de Congressos de l’Evenia Olympic Resort per les previsions de pluja.

La IA turística de Lloret ha superat les 1.600 converses i els 4.000 missatges

L’eina, disponible les 24 hores del dia, s’ha consolidat com un nou canal d’atenció i informació turística de la destinació.