Els conductors de bus del grup Moventis s’uneixen per reclamar més personal i millorar el manteniment dels vehicles

En una trobada a Lloret, els treballadors afirmen que pateixen ansietat i estrès per les llargues jornades laborals.

Portaveu sindical de Moventis
Els conductors de bus del grup Moventis s’uneixen per reclamar més personal i millorar el manteniment dels vehicles
00:00

Els conductors d’autobús del grup Moventis s’han reunit aquest dimarts a Lloret de Mar per reclamar més personal i millores en el manteniment dels vehicles. Es tracta de 31 representants sindicals de les empreses Sarfa, Blablacar, Izaro, Marfina, Moventis, Sarbus, La Vallesana, Cases, Transports Mataró i Circuits Ruri, que compten amb una plantilla d’uns 1.500 treballadors.

Segons apunten alguns representants, a tot Catalunya calen uns 300 conductors més. Asseguren que la manca de personal i de manteniment està afectant a la salut dels conductors, que els genera quadres d’ansietat i estrès. Un portaveu del moviment sindical de Moventis explica que “hem decidit constituir un espai de debat per intercanviar informació i problemes laborals”.

Jornades maratonianes de 15 hores, falta de manteniment en els vehicles i agressions contínues de passatgers són situacions que afirmen que pateixen els treballadors del grup Moventis. Alguns treballadors asseguren que han hagut d’agafar la baixa en nombroses ocasions a causa d’estrès i ansietat. Aquestes malalties podrien venir de les hores extra que fan (en molts casos sense remuneració).

Ara, preveuen donar continuïtat a aquest grup de treball i trobar-se de forma periòdica per posar en comú les reivindicacions laborals que hi ha en cada una de les empreses. Després, les traslladaran a les direccions i aquestes confien que ho traspassin a la gerència del grup Moventis. Si la situació no millora en els propers mesos, els delegats sindicals utilitzaran aquesta plataforma per canalitzar les seves reivindicacions laborals.

454 participants i gairebé 6.000 euros a la tercera cursa ‘Corre per les mames’ de Lloret de Mar

La cursa recapta diners per destinar al programa 'Guapes i Valentes', per ajudar les dones malaltes de càncer de mama.

Aquest cap de setmana dormirem una hora més: arriba el canvi d’hora d’hivern

La matinada del 25 d’octubre, a les tres tornaran a ser les dues. El canvi ens permetrà guanyar una hora de son, però també farà que es faci fosc més aviat.

Entra en vigor la reforma de les lleis de Dependència i Discapacitat

Els objectius principals són reduir la burocràcia, ampliar drets i reforçar el finançament públic.