Els hotelers esperen que al 2022 arribi la normalitat i torni el turisme internacional

Lloret es prepara per assistir presencialment a la fira de Fitur, que comença el 19 de gener a Madrid.

La platja i la façana marítima de Lloret.
Enric Dotras
Els hotelers esperen que al 2022 arribi la normalitat i torni el turisme internacional
00:00

El 2022 ha començat amb incertesa davant l’evolució de la variant òmicron del coronavirus, per als hotelers de Lloret de Mar. El sector espera que els casos baixin disminuint i que es pugui tornar a la normalitat el més aviat possible enguany per tal de reactivar el turisme internacional.

Enric Dotras, president del gremi d’hostaleria de Lloret, assegura que si bé el turisme de proximitat ha permès que «ens descobrissin clients nous, la tour-operació és vital” per a la destinació, ja que aporta estades més llargues.

Una de les reunions a Fitur, amb representants de la Generalitat.
Una de les reunions a Fitur del 2021, amb representants de la Generalitat.

Dotras anuncia que Lloret tindrà una bona representació a la fira de turisme de Fitur, que comença la setmana que ve a Madrid amb format presencial. I que allà esperem copsar més aspectes de la temporada del 2022.

El que té clar Lloret és que els clients volen tornar i que tenen ganes de viatjar, i que per part del sector hi ha la voluntat d’acollir tots aquests turistes.

El president dels hotelers afegeix que aquest hivern seguiran preparant-se, igual que van fer l’any passat. Si al 2021 es van formar en aspectes de digitalització, enguany ho estan fent amb temes de sostenibilitat amb l’Ajuntament.

Pel que fa a les festes de Nadal i Reis, les vacances no han funcionat gaire bé a Lloret, amb pocs hotels oberts a causa de les restriccions. Això sí, els establiments que hi havia en funcionament han tingut una “bona ocupació”.

Les Oficines de Turisme de Lloret superen les 44.000 atencions en el primer semestre

En sis mesos, ja s'han registrat gairebé el 67% de totes les atencions registrades durant l'any passat.

Lloret reconeix 25 anys de col·laboració amb Nehar Travel

L'Ajuntament ha volgut agrair la trajectòria de l'agència de viatges macedònia i la seva vinculació amb la destinació.

Ja hi ha data per a la Nit del Turisme d’enguany

Se celebrarà el 24 de setembre al Teatre de Lloret amb una edició que coincidirà amb el 25è aniversari de Lloret Turisme.

Proactiva fa un balanç positiu de la temporada de platges a Lloret

El servei de salvament i socorrisme destaca els casos relacionats amb el calor, especialment entre usuaris d’Europa de l’Est.