Els lloretencs Àlex Abril i Blanca Pujol, classificats per a la segona fase de les Olimpíades de Geologia

Són alumnes de segon de Batxillerat Científic a l'institut Coll i Rodés i participaran a la segona fase, el 6 d'abril a Càceres.

Marc Garcia
Els lloretencs Àlex Abril i Blanca Pujol, classificats per a la segona fase de les Olimpíades de Geologia

00:00



L’Àlex Abril i la Blanca Pujol, alumnes de segon de Batxillerat, en la modalitat científica, de l’institut Coll i Rodés, s’han classificat per a la segona fase de les Olimpíades de Geologia, que celebren la 10a edició. La primera fase, d’àmbit català, es va disputar divendres passat a la Facultat de Ciències de la Universitat de Girona i la segona, d’àmbit estatal, es farà a la Universitat Laboral de Càceres.

Marc Garcia, professor de l’institut lloretenc, està molt orgullós del resultat obtingut a Montilivi, on van participar prop d’una vintena de centres de secundària de les comarques gironines.

El professor assenyala que hi ha Olimpíades d’aquest estil en diferents matèries. El certamen serveix per animar i implicar els alumnes de batxillerat en el coneixement de la geologia, remarcant la seva importància en el món actual i promocionant el seu progrés i desenvolupament.

A la primera fase, el centre lloretenc hi va presentar vuit alumnes, l’Àlex i la Blanca, que es van classificar en primera i tercera posició, respectivament, i sis alumnes més de primer de Batxillerat, que tenen previst tornar-se a presentar l’any vinent. Marc Garcia reconeix que no esperaven classificar-se, però també assegura que es prepararan per fer un bon paper a Càceres, el 6 d’abril.

Els guanyadors d’aquesta prova representaran l’Estat espanyol a la competició internacional que se celebrarà a l’agost a Corea del Sud.

454 participants i gairebé 6.000 euros a la tercera cursa ‘Corre per les mames’ de Lloret de Mar

La cursa recapta diners per destinar al programa 'Guapes i Valentes', per ajudar les dones malaltes de càncer de mama.

Aquest cap de setmana dormirem una hora més: arriba el canvi d’hora d’hivern

La matinada del 25 d’octubre, a les tres tornaran a ser les dues. El canvi ens permetrà guanyar una hora de son, però també farà que es faci fosc més aviat.

Entra en vigor la reforma de les lleis de Dependència i Discapacitat

Els objectius principals són reduir la burocràcia, ampliar drets i reforçar el finançament públic.