Els locals de l’avinguda Just Marlès i els carrers Santa Cristina i de la Riera poden muntar terrasses

Igual que el 2018, el ple va aprovar una mesura provisional perquè els bars i restaurants d'aquesta zona puguin posar taules i cadires al carrer durant l'estiu.

Jordi Sais, Marc Fuertes, Cristian Fernández, Jordi Orobitg, Miguel Gracia, Jordi Hernández, Paulino Gracia i Enric Martínez
Els locals de l’avinguda Just Marlès i els carrers Santa Cristina i de la Riera poden muntar terrasses

00:00



Igual que l’estiu passat, l’Ajuntament permet posar taules i cadires a l’avinguda Just Marlès i el carrer Santa Cristina i, a més, ho amplia al carrer de la Riera. L’equip de govern ha impulsat la mesura després de rebre un informe de la Policia Local, que valora positivament l’experiència del 2018.

Una terrassa a l’avinguda Just Marlès, l’estiu passat (NRLL)

La proposta ha tornat a generar crítiques per part d’ICV-EUiA i ELLSSP, però el govern ha defensat que l’any passat l’experiència va ser molt bona i per això han decidit repetir. De fet, l’Ajuntament està a l’espera que entri en vigor l’ordenança reguladora de l’ocupació de via pública, que contemplarà la possibilitat d’instal·lar terrasses en aquestes zones. La normativa, però, està en fase de consulta prèvia i encara no serà vigent aquest estiu, tal com ha explicat el regidor d’Acció de Govern, Jordi Sais.

La mesura provisional, que ha entrat en vigor tan bon punt s’ha aprovat al ple d’aquest dimecres, serà vigent fins al 15 d’octubre d’aquest mateix 2019, és a dir, durant els mesos de més afluència de públic. L’horari, això sí, seguirà acotat, igual que l’estiu passat, de manera que només es podran muntar les terrasses entre les vuit del matí i les nou del vespre i, en cap cas, les taules i cadires no podran quedar apilades a la via pública durant la nit. La mesura també estableix que ha de quedar un espai mínim de tres metres d’amplada a la vorera lliure per al pas dels vianants.

A l’arxiu adjunt podeu escoltar les opinions de tots els portaveus, per ordre de representació.

Aprovades les ordenances fiscals per al 2027 que, segons el govern, «defensen i protegeixen el dret a l’habitatge»

Al Bon Dia Bona Hora d'aquest dijous escoltarem el posicionament dels diferents grups municipals.

Albert Ferrández: «És un orgull i una responsabilitat tenir la possibilitat d’anar al Congrés»

El regidor lloretenc, alcaldable d'ERC a les properes municipals, és el número dos de la candidatura republicana al Congrés per Girona.

La lloretenca Mari Carmen Retamero, número 6 del PSC al Congrés per Girona

És la primera vegada que forma part d’una llista electoral i assegura que és tot un honor.
00:00:38

Detinguts dos del delinqüents més actius a Lloret, amb nombrosos antecedents

Un dels detinguts va arrencar una cadena d’or a una dona gran i l’altre acumulava 16 antecedents policials i tenia una ordre d’expulsió.