Si els líders independentistes són presos polítics, quina relació tenen la música i les emocions, si són reals els viatges a l’espai, com créixer personalment a partir de la creació d’una empresa o bé si el català està en perill d’extinció.
Són alguns dels treballs de recerca fets per alumnes de Batxillerat de la Immaculada Concepció. Els que han tret millor nota, els que han arribat a l’excel·lència, van ser exposats en públic el passat divendres.
A l’arxiu adjunt podeu escoltar alguns dels alumnes. Per exemple, Martina Illa ha centrat el seu treball en els polítics catalans que han estat a la presó i conclou que sí que són presos polítics.
«Ha sigut un procés d’aprenentatge molt gran, ja que he pogut parlar amb alguns presos de primera mà, he pogut parlar amb Carles Puigdemont, alguns advocats, entitats jurídiques que coneixen el tema…»
Martina Illa
En Biel Roura ha fet un experiment entre emocions i música i ha arribat a la conclusió que cada persona percep una o altra cançó de manera molt subjectiva.
«Vaig escollir ‘Dont’ Stop Me Now’ de Queen, que a mi em provocava alegria; però amb els gràfics vaig veure que a algú li provocava sorpresa o por»
Biel Roura

La Luna Fernández s’ha centrat en la creació de noves empreses com a via de creixement personal.
«Tota la vida els meus pares s’han dedicat al comerç i han tingut botigues i vaig rebre la inspiració d’ells; a part, estic molt interessada en l’economia i el màrqueting»
Luna Fernández
En Marc Gironès ha pres com a punt de partida la pel·lícula Interstellar per parlar dels viatges a l’espai.
«Possiblement buscar un nou planeta no seria la millor opció, el millor seria intentar preservar la Terra i no arribar a una possibilitat en la qual haguéssim de marxar a un altre planeta»
Marc Gironès
La Lúa Romero ha volgut investigar sobre l’ús del català a les xarxes socials. La conclusió és contundent: el català està en perill.
«El català corre perill. No està encara en procés d’extinció, però està en perill i més ara que estan posant aquestes noves polítiques que, en fi, no comentarem, però la Generalitat i altres institucions estan molt preocupats i estan posant-hi fil a l’agulla»
Lúa Romero

Un dels coordinadors de Batxillerat de la Immaculada és Xevi Mir.
«És un homenatge a la feina ben feta, una feina d’un procés llarg, en què has de tenir una certa constància i això és el colofó»
Xevi Mir
La 9a mostra de treballs de recerca s’ha fet aquest divendres, al Teatre de Lloret, a davant d’altres alumnes, famílies i escola de la Immaculada Concepció.
