4.2 C
Blanes
Un dels camions de GBI.

Els treballadors de la neteja i recollida de residus de Lloret convoquen una vaga

La previsió és que l'aturada, que és indefinida, comenci el 6 d'agost.

Un dels camions de GBI.

Darreres Notícies

Els treballadors del servei de recollida i neteja de residus de Lloret de Mar han convocat una vaga indefinida que començarà el 6 d’agost. Segons Diari de Girona, i ha confirmat el sindicat de l’empresa a Nova Ràdio Lloret, el gruix del col·lectiu, format per un centenar de treballadors, demana que es reactivin les negociacions del conveni, que està caducat des de l’any 2022. L’empresa que du a terme el servei de recollida i neteja de residus és el Grup GBI Serveis, del lloretenc Gustavo Buesa. La companyia, que presta el servei de recollida i neteja en diversos municipis de Catalunya, ha estat recentment adquirida pel grup francès Paprec, tot i que el lloretenc continua controlant el 40% de l’accionariat.

Els treballadors de l’empresa denuncien que tenen paralitzades les negociacions del conveni des de l’any 2022 i afirmen que cada vegada que intenten negociar, GBI argumenta que té les mans lligades en estar sota la vigència d’una pròrroga, mentre que l’Ajuntament argumenta que no pot modificar les condicions perquè es tracta d’una pròrroga del contracte. Sigui com sigui, el col·lectiu demana una reunió a tres bandes amb l’Ajuntament i l’empresa per descongelar la negociació del conveni i una millora salarial que s’adeqüi a les mesures que la patronal té pactades, un increment salarial del 3% aquest 2023 i d’un 4% el 2024.

GBI va guanyar la licitació per prestar el servei de recollida i neteja de Lloret l’any 2011. Aquesta licitació tenia una durada de deu anys i el seu import va ser de 80 milions d’euros, que equivalen a 8 milions anuals. El contracte inclou la neteja viària; recollida, transporti gestió de residus; neteja de platges; neteja i manteniment d’àrees d’esbarjo; gestió de deixalleries i abocadors de residus i tractament de terres i runes.

El març de 2021 l’Ajuntament va prorrogar el contracte, que actualment es troba en situació de pròrroga forçosa fins que no es faci una nova licitació.

Més notícies

spot_img

Darreres Notícies

El + Vist