Es busquen donants nous de sang a Lloret, especialment joves

La jornada de donació arriba aquest dijous al centre cívic del Rieral i divendres al Teatre.

Meritxell Casacuberta
Es busquen donants nous de sang a Lloret, especialment joves
00:00

Aquesta setmana arriba una doble jornada de donació de sang a Lloret de Mar i des de l’organització es fa una crida a la població a col·laborar. I és que pràcticament tothom pot donar sang. Només cal ser major d’edat, pesar un mínim de 50 quilos i estar bé de salut.

Meritxell Casacuberta, del Banc de Sang i Teixits de Girona, explica que busquen donants nous, especialment entre la població jove, de fins a 35 anys. La majoria tenen més de 45 anys i cal «un relleu generacional».

De cada bossa de sang recollida, se’n fa una analítica i se’n separen els components, entre glòbuls vermells i blancs, plasma i plaquetes. I es van subministrant als hospitals en funció de la demanda que n’hi hagi.

Ara mateix hi ha reserves per a 6 dies, quan el nivell òptim és que hi hagi sang per a 9 o 10 dies. La part positiva és que són ara mateix reserves estables. Per això, es fan jornades de donació com la que arriba aquesta setmana a Lloret, una població molt solidària al respecte.

Les donacions seran als llocs i horaris habituals. És a dir, aquest dijous (de 16 a 21h) al centre cívic del Rieral. I l’endemà divendres, tot el dia (de 10 a 14h i de 16 a 20.30h) al Teatre.

Els metges catalans comencen una vaga indefinida per reclamar el conveni propi

Avui es manifesten a Barcelona i hi ha diversos facultatius dels centres de Lloret de Mar que se sumen a la protesta.

Mercè Vilella: «Tinc 92 anys, estic bé, el cap em funciona, però les cames no tiren i he d’anar amb el taca-taca»

La lloretenca és una de les homenatjades al Dinar de la Gent Gran d'avui dimarts. També ho serà Nicanor Porto.

454 participants i gairebé 6.000 euros a la tercera cursa ‘Corre per les mames’ de Lloret de Mar

La cursa recapta diners per destinar al programa 'Guapes i Valentes', per ajudar les dones malaltes de càncer de mama.