Es reprenen les xerrades a la ESO per prevenir les relacions nocives de parella

La iniciativa, que es treballa de manera conjunta entre l’àrea d’Igualtat i el Puntet, vol transmetre als adolescents la importància de basar les relacions en l’amor i el respecte.

Sessió 'Això és amor?' el passat 17 de març a l'institut-escola de Lloret, a Fenals.
Jennifer Pérez
Es reprenen les xerrades a la ESO per prevenir les relacions nocives de parella
00:00

Després de l’aturada per la Covid, es reprenen als instituts de Lloret de Mar unes xerrades sobre les relacions de parella. Les sessions, enfocades com a tallers pràctics als alumnes de 3r i 4rt de la ESO, tenen com a objectiu identificar relacions nocives.

La iniciativa, que es treballa de manera conjunta entre l’àrea d’Igualtat i el Puntet, vol transmetre als adolescents la importància de basar les relacions en l’amor i el respecte, i sobretot com evitar situacions que desemboquin en violència de gènere.

La regidora d’Igualtat, Jennifer Perez, explica que en aquestes sessions els alumnes veuen un vídeo amb dues parelles, una de les quals manté una relació sana i l’altra, una relació tòxica. Així poden detectar conductes normals i d’altres que no ho són, i comproven com són les relacions que mantenen entre ells.

https://twitter.com/El_Puntet/status/1372165788430438402?s=20

La regidora conclou que la joventut a Lloret -molt participativa en sessions com aquestes- està «força conscienciada sobre la violència masclista».

Les xerrades “Això és amor?” es duen a terme aquests dies a petició de l’Institut-Escola de Fenals, a les classes de Tercer i Quart d’ESO.

En la resta de cursos de Secundària es fan tallers similars. A primer d’ESO es parla de la publicitat sexista, mentre que els alumnes de segon d’ESO treballen la diversitat afectivosexual.  

La selectivitat extraordinària del mes de setembre arriba al seu final i passarà a fer-se al juliol

Quique Molina, director de l'Institut Roca Grossa, valora positivament el canvi i afirma que l'alumnat sortirà beneficiat.

L’Ajuntament inverteix 350.000 euros en millores als centres educatius de Lloret de Mar

Les actuacions s’han fet durant l’estiu i inclouen nous espais de joc, treballs de pintura, reparacions i renovació de mobiliari i equipaments.

Les famílies de l’Institut Sant Quirze denuncien la incertesa pel nou batxillerat

L’AFA reclama més informació sobre les aules mentre el regidor d’Educació assegura que el consistori fa mesos que pressiona el Departament.

La Plataforma per una Educació Digna a Lloret denuncia la retallada de l’Aula d’Acollida Intensiva per al curs vinent

PEDAL considera que és una "eina clau" per a la immersió lingüística, però que no ha funcionat bé per culpa de la “pèssima planificació” per part del Departament d’Educació.