Aquest dijous s’estrena a la vila el curtmetratge ‘L’Àngel de Lloret’, una creació de Neus Dalmau, amb els actors Fermí Reixach i Joan Pau Romaní.

Es tracta d’una pel·lícula curta en clau poètica, que és una declaració d’amor al monument de l’Àngel. La base és “el diàleg imaginari” entre el poeta Verdaguer, a qui interpreta Reixach, i l’Àngel, la veu del qual va a càrrec de Joan Pau Romaní, que recita paraules del filòsof Walter Benjamin. “Un contrast interessant”, conclou.

El rodatge s’ha hagut de posposar per la pandèmia i altres incidents, però finalment s’ha pogut acabar, amb dos grans actors protagonistes que estan “esplèndids“.
Joan Pau Romaní és la veu de l’Àngel, a la qual interpreta “amb una certa distància, veu neutra, que dona una sensació d’eternitat i misteri”.
El curt compta amb la música de Bernat Vivancos i s’estrena en el 120è aniversari de la mort de Verdaguer. L’estrena serà aquest dijous, al Teatre de Lloret, i després el curt “L’Àngel de Lloret” es veurà arreu.
La seva creadora, Neus Dalmau, convida els veïns a assistir-hi amb l’argument de “si us estimeu l’Àngel, heu de venir”.

Inaugurat l’any 1904 i ubicat al paratge de Sant Pere del Bosc, el monument de l’Àngel destaca per ser el primer monument a Catalunya dedicat al poeta Jacint Verdaguer. Projectat per Enric Monserdà, inclou diferents medallons de bronze, que són obra dels escultors Eusebi Arnau i Frederic Bechini.
Amb el pas del temps i alguns actes vandàlics, el monument es troba actualment força degradat. La pedra està erosionada, hi ha vegetació per a tot arreu i les ales metàl·liques van perdent les plomes.
El passi del curt, a càrrec del LEAD i amb una ‘performance‘, és aquest dijous, 17 de març (20h) , al Teatre de Lloret.