Expectació amb el Sa Gavina, el màxim reconeixement cultural a Lloret de Mar

El premi molt esperat que es guarda en secret i que s'atorgarà aquest dissabte com a colofó final a la Festa de la Cultura.

Isabel Bernal
Expectació amb el Sa Gavina, el màxim reconeixement cultural a Lloret de Mar
00:00

Lloret de Mar lliurarà aquest cap de setmana el màxim reconeixement en l’àmbit de la cultura. Es tracta del guardó Sa Gavina, que es lliura a una persona o entitat que hagi impulsat la cultura a Lloret de Mar. Un premi que es guarda en secret i que és molt esperat. Es lliurarà aquest dissabte, com a colofó final a la Festa de la Cultura. La regidora Isabel Bernal destaca que el Sa Gavina acumula una trajectòria que supera els 30 anys.

El primer premi Sa Gavina es va lliurar l’any 1990 a Joan Domènech, que va morir mesos enrere. Des de llavors fins ara, el llistat és ben il·lustre: amb entitats com el Casal de l’Obrera, el Xino Xano, l’Obreria de Santa Cristina, la Confraria de Sant Elm, el cor Alba de Primera, el Club Marina Casinet, l’escola Esteve Carles, les dones de l’Aurora o Montphoto.

El Sa Gavina també ha destacat trajectòries personals, com les dels lloretencs Joan Sala i Lloberas, Xavier Albertí, Josep Bernat, Jaume Soliguer, Jordi Rocas, Angelina Cardona o Germinal Ros. En els últims anys, els guardonats han estat Joan Draper i les Puntaires.

Com diem, màxima expectació amb el Sa Gavina d’aquest 2024, que posarà punt i final a la Festa de la Cultura Lloretenca que -com a novetat- es divideix en dos dies: aquest divendres i dissabte. La primera vetllada, d’aquest 19 d’abril, se centrarà en l’àmbit literari, en què es lliuraran els premis Vila de Lloret, el Joan Llaveries de contes amb il·lustracions i diferents actuacions musicals. Mentre que aquest 20 d’abril serà el torn de la cultura en general amb tres blocs: arts escèniques i plàstiques, gestió de l’arxiu i patrimoni lloretenc i l’entrega de l’esperat guardó Sa Gavina, a més de presentar l’any Domènech.

Pel que fa als dos dies, la convocatòria és a les 20h al Teatre. Les invitacions es poden descarregar a la seva pàgina web.

El Castaween omplirà Lloret de zombis amb una batucada i cercavila tenebroses

La desfilada serà aquest dissabte a dos quarts de set de la tarda i sortirà des de la plaça de la Vila, on en tornar hi haurà també una disco zombi.

El lloretenc Ramón Vilaró, guardonat amb un Premi Anual de Periodisme Internacional

El que va ser corresponsal d'El País, reivindica la professió del periodista en una era marcada per la digitalització, la sobreinformació i les notícies falses.

El fons de la família Frigola, protagonista del Dia Mundial del Patrimoni Audiovisual

La celebració es fa aquest dimecres al Teatre, on es projectarà el muntatge audiovisual "Un temps en imatges. Arseni Frigola i Roca (1923-2017)".

Lloret de Mar es prepara per celebrar la 3a edició del Castaween

La programació combina activitats familiars, una cercavila terrorífica, la Panic Race i la tradicional Castanyada de Xino-Xano.