24.4 C
Blanes

Jaume Nonell explica qui van ser els Cotó al Club Marina Casinet

Una important nissaga de músics empordanesos del segle XIX, a l'alçada dels grans compositors europeus.

El músic Albert Cotó.
El músic Albert Cotó.
Jaume Nonell

El Club Marina Casinet acull aquest divendres una xerrada sobre la nissaga dels Cotó, músics empordanesos del segle XIX, de gran creativitat i a l’alçada dels grans compositors europeus de l’època.

D’entre tots ells, destaca l’Albert Cotó. El ponent de la conferència i estudiós de la sardana, Jaume Nonell, explica que “representa la transició de la vella a la nova escola, com a músic professional, de Figueres va anar a Barcelona, on destaca la seva música del teatre líric, el que ara diem musical”. A Lloret hem escoltat la interpretació d’alguna composició d’Albert Cotó amb l’Orquestra Simfònica de l’Empordà, dirigida per Carles Coll.

jaume nonell
Jaume Nonell, el ponent de la conferència sobre els Cotó

El ponent de la xerrada, Jaume Nonell, ha estat recentment guardonat amb la distinció Floricel Rosa d’Or d’Anglès. La conferència sobre els Cotó es basa en el seu darrer llibre dedicat a aquesta nissaga, que compta amb un pròleg de Joan Domènech i Moner.

En l’obra, l’autor ressegueix sis generacions d’aquesta important nissaga de músics empordanesos: de Pere Cotó fins a Frederic Cotó, passant per Albert Cotó que instal·lat a Barcelona va exercir d’intèrpret i compositor. La fama que va assolir es basa especialment en la seva àmplia obra de ballables, com valsos, americanes i polques.

El llibre permet permet veure, a través de la nissaga Cotó, l’evolució de l’ofici de músic, de la cobla i l’orquestra, sobretot amb la primera gran transformació de la cobla a meitats del segle 19 i la transformació de les orquestres de ball, que es produeix als anys 20-30 del segle 20.

La xerrada amb Jaume Nonell és aquest divendres, 24 de febrer, a les 20h al Casinet.

Contingut per a tu

Pau Martínez, millor treball de recerca de Catalunya de Farmàcia als premis UB-Santander

El treball estudia l'estalvi que hi pot haver en la dispensació de medicaments en dosis unitàries.

Crida perquè tothom doni sang aquest dijous i divendres a Lloret

Les pluges intenses de fa uns dies van obligar a suspendre campanyes arreu de Catalunya i per això es fa una crida especial que permeti compensar-ho.

Bakr El Asri campió de Catalunya dels 3.000 metres obstacles per 5a vegada

L'atleta s'ha proclamat campió de Catalunya sub20 aquest diumenge, a Sabadell.

L’assaig del Ball de Plaça amb la mainada es farà a la Plaça de la Vila, dissabte

El pati de l'Erol, on es feia fins ara, havia quedat petit i s'ha decidit fer-ho directament a la Plaça de la Vila.

‘La traviata’ es projectarà al Teatre de Lloret mentre es representa al Teatro Real

El teatre madrileny organitza aquest dissabte una projecció simultània de l'òpera de Verdi a municipis d'arreu de l'Estat, per celebrar el seu 10è aniversari.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 15 Juliol 2025

L'informatiu matinal

Bon Dia Bona Hora – 14 Juliol 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 13 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Sardanes a Lloret, Blanes i Tossa – 13 Juliol 2025

Primer programa de l'edició d'estiu, amb en Jordi Rocas presentant una selecció de sardanes dedicades a l'estiu. En la segona hora, tenim la selecció de sardanes preparada per Josep Tibau, en exclusiva per a Lloret de Mar, Blanes i Tossa, tot gaudint de la música de cobla. Si teniu alguna consulta o petició podeu trucar directament al 649 90 41 55. Sardanes de la primera hora Cant d'estiu de Max Havart. Rosada d'estiu d'Antoni Català. Raig de sol d'un blau estiu de Jordi Paulí. Festa d'estiu...