Jaume Riu i Ratera composa la sardana ‘Lloret, dissabtes i sardanes’

La peça, que segons el compositor és "alegre i fresca", es va presentar aquest dissabte amb la cobla La Principal del Llobregat.

Jaume Riu i Ratera
Jaume Riu i Ratera composa la sardana ‘Lloret, dissabtes i sardanes’

00:00



Lloret, dissabtes i sardanes és la sardana que ha dedicat al nostre municipi el compositor Jaume Riu i Ratera. Ell mateix explica que ha volgut fer aquesta peça pel seu vincle amb el poble, on té la segona residència, i pel lligam històric de Lloret amb el món sardanista.

La sardana, que s’ha estrenat aquest cap de setmana a l’audició dels dissabtes d’estiu, és una cançó alegre i fresca, que compta amb un fragment de la mítica Costas las de Levante, playas las de Lloret.

Jaume Riu i Ratera

Per a Jaume Riu, l’aposta de Lloret per oferir sardanes cada dissabte d’estiu té molt de mèrit. L’estrena de la sardana Lloret, dissabtes i sardanes es va fer aquest dissabte passat amb la cobla La Principal del Llobregat i va comptar amb la presència del mateix compositor, que té una llarga trajectòria en el món de la música.

Jaume Riu ha fet estudis de flabiol, ha format part de la Cobla Bages de Manresa i ha creat més d’una cinquantena de sardanes, algunes seleccionades a la Sardana de l’Any de diferents edicions. A més, ha escrit diversos llibres i ha dirigit diferents corals de Sallent, el seu poble, i d’arreu de la comarca del Bages.

Ara està pendent de presentar el seu disc Amb un somriure, que s’havia de presentar a l’abril però amb la pandèmia es va ajornar al 9 d’octubre. Es farà amb un concert a Sallent amb la cobla La Principal de la Bisbal.

El Castaween omplirà Lloret de zombis amb una batucada i cercavila tenebroses

La desfilada serà aquest dissabte a dos quarts de set de la tarda i sortirà des de la plaça de la Vila, on en tornar hi haurà també una disco zombi.

El lloretenc Ramón Vilaró, guardonat amb un Premi Anual de Periodisme Internacional

El que va ser corresponsal d'El País, reivindica la professió del periodista en una era marcada per la digitalització, la sobreinformació i les notícies falses.

El fons de la família Frigola, protagonista del Dia Mundial del Patrimoni Audiovisual

La celebració es fa aquest dimecres al Teatre, on es projectarà el muntatge audiovisual "Un temps en imatges. Arseni Frigola i Roca (1923-2017)".

Lloret de Mar es prepara per celebrar la 3a edició del Castaween

La programació combina activitats familiars, una cercavila terrorífica, la Panic Race i la tradicional Castanyada de Xino-Xano.