Jordi Orobitg tornarà a formar part de la llista d’ERC a Girona a les eleccions al Parlament

Tot i que encara no és oficial quina serà la composició de la llista, el lloretenc ha estat escollit com a primera persona candidata de la comarca.

Jordi Orobitg al Parlament (Jenn Díaz)
Jordi Orobitg
Jordi Orobitg tornarà a formar part de la llista d’ERC a Girona a les eleccions al Parlament
00:00

Jordi Orobitg tornarà a formar part de la candidatura gironina d’ERC a les eleccions al Parlament de Catalunya, previstes per al proper 14 de febrer. Tot i que encara no és oficial quina serà la composició de la llista, el lloretenc ha estat escollit com a primera persona candidata de la comarca.

Orobitg és portaveu d’ERC des de fa 9 anys i aquesta és la tercera legislatura que forma part de l’equip de govern, tot i que l’actual mandat van estar uns mesos a l’oposició. Al Parlament, hi va entrar com a diputat de Junts pel Sí l’any 2015, legislatura en què, entre altres coses, en el marc del procés sobiranista va ser un dels ponents de la Llei de Transitorietat i de la Llei del Referèndum.

El desembre del 2017 es van tornar a convocar eleccions al Parlament i aquesta vegada ERC s’hi va presentar per lliure. El lloretenc ocupava el sisè lloc a la llista per la demarcació de Girona i gairebé un any després va tornar a entrar al Parlament per les renúncies de la consellera Dolors Bassa i la diputada Magda Casamitjana.

Jordi Orobitg assegura que sempre s’ha sentit molt ben valorat, ja que se li han encarregat feines de responsabilitat. I això l’ha encoratjat a tornar a formar part del projecte.

Tot i acceptar l’acta de diputat al Parlament en dues ocasions, Orobitg sempre ha manifestat que la seva prioritat és seguir treballant amb les seves responsabilitats a l’Ajuntament de Lloret.

“Si t’hi vols dedicar plenament, la teva exigència ha de ser al 100%. Jo ho he dit sempre, si hagués estat escollit alcalde no hauria estat diputat, perquè si certament t’hi vols dedicar plenament al final no estàs ni a un lloc ni a un altre”

Jordi Orobitg

La llista d’ERC a la demarcació de Girona per a les eleccions del 14 de febrer es farà oficial, en principi, el 12 de desembre.

La gestió de la futura residència de gent gran divideix els grups municipals

L'oposició es mostra crítica en el fet que s'hagi trigat tant temps a escollir l'empresa que gestionarà el servei.

El ple extraordinari, marcat per la protesta dels treballadors de l’Ajuntament, aprova la moció de l’oposició

La proposta inclou la reprovació de l'alcalde Lamelas com a "màxim responsable d'aquesta deriva".

Lloret de Mar amplia les ajudes a la rehabilitació de façanes i resol el nou reglament de platges

El ple municipal nomena Mònica Llinàs i Mas com a nova jutgessa de pau substituta.

El ple demanat per l’oposició es convoca aquest divendres mentre els sindicats anuncien una protesta

Junts, ERC i Tots per Lloret denuncien una situació “límit” dins el consistori i acusen el govern d’Adrià Lamelas de manca de diàleg i voluntat negociadora.