Junts, Tots i ERC retreuen a Lara Torres que «prioritzi un càrrec de 93.000 euros per davant de Lloret de Mar»

Lamenten que la decisió d'acceptar el càrrec a la Generalitat frustri un acord per a una moció de censura.

Els portaveus de l'oposició, al plenari en un muntatge fotogràfic.
Albert Robert, Jordi Martínez, Albert Ferrández
Junts, Tots i ERC retreuen a Lara Torres que «prioritzi un càrrec de 93.000 euros per davant de Lloret de Mar»
00:00

L’oposició de l’Ajuntament de Lloret de Mar critica el nou nomenament de Lara Torres a la Generalitat. Junts, Tots i ERC retreuen que prioritzi un alt càrrec retribuït amb 93.000 euros a l’any enlloc de construir una alternativa a l’equip de govern socialista a Lloret de Mar. En altres paraules, que la decisió de la portaveu de Sumem frustri un acord per a una moció de censura, sobre la qual les converses estaven «força avançades».

Jordi Martínez (Junts) opina que el càrrec de Lara Torres dins del departament de Presidència significa que «Lloret té un alcalde i un govern sustentats des de la Generalitat» i afegeix que «és una contraprestació per mantenir Adrià Lamelas (PSC) a l’alcaldia”, tot i que ella ha afirmat a Nova Ràdio Lloret que continuarà fent una «oposició constructiva».

Lara Torres rebent el relleu d’en Jaume López
Lara Torres, rebent el relleu d’en Jaume López aquesta setmana a la Generalitat.

En aquest sentit, Albert Robert (Tots) lamenta el rumb que ha adoptat Lara Torres i considera que «Sumem ja no pensa en el canvi». Albert Ferrández (ERC) es mostra «indignat que es destinin recursos públics a salvar una alcaldia socialista, ho reprovem amb una contundència».

La reacció de l’oposició, amb els corresponents comunicats dels grups, ve arran del nomenament que s’ha fet públic aquesta setmana de Lara Torres com a directora general de Bon Govern, Innovació i Qualitat Democràtiques de la Generalitat. La lloretenca, al capdavant de Sumem, assegura que es mantindrà a l’oposició com fins ara i que no és un càrrec a canvi de donar suport a l’equip de govern en minoria del PSC i dels ‘comuns’.

Lloret de Mar amplia les ajudes a la rehabilitació de façanes i resol el nou reglament de platges

El ple municipal nomena Mònica Llinàs i Mas com a nova jutgessa de pau substituta.

El ple demanat per l’oposició es convoca aquest divendres mentre els sindicats anuncien una protesta

Junts, ERC i Tots per Lloret denuncien una situació “límit” dins el consistori i acusen el govern d’Adrià Lamelas de manca de diàleg i voluntat negociadora.

Junts reclama el perllongament de la C-32 fins a Lloret i critica la manca d’avenços del Govern

El partit denuncia que l’estudi de viabilitat encara no disposa de calendari ni de partida pressupostària.

L’oposició de Lloret de Mar demana un ple per abordar «la crisi interna» entre govern i personal de l’Ajuntament

La moció de suport als docents ha generat un ampli debat, però finalment ha estat retirada per l'esmena a la totalitat del PSC.