La Fundació SERGI vol ajudar una trentena de joves a seguir amb els seus estudis a través de microbeques

La Fundació té accions a Girona, Salt, Celrà i també a Lloret de Mar, on el passat curs va ajudar catorze joves amb un total de 3.200 euros.

Guillem Carreté
La Fundació SERGI vol ajudar una trentena de joves a seguir amb els seus estudis a través de microbeques
00:00

La Fundació SERGI torna a posar en marxa una campanya de microbeques per donar oportunitats educatives a joves en risc d’exclusió. Aquesta serà la tercera edició d’aquesta iniciativa que comença aquest dijous, amb un acte públic a l’Ateneu Popular de Salt, que comptarà també amb un concert de l’artista lloretenc “El Güeno”.

L’objectiu de la campanya és recaptar fons per matrícules, material educatiu i desplaçaments per poder estudiar. En l’acte d’aquest dijous, titulat “Amb TU, segueixo!” es compartiran les necessitats i oportunitats de joves de més de 16 anys en situació d’exclusió i es farà un recull de les beques donades el curs passat. A més, es destacarà la importància d’un bon acompanyament, a partir de testimonis i d’una taula rodona amb joves i professionals de la Fundació SERGI.

El passat curs es van poder recaptar més de 2.600 euros. Sumats als 6.000 que va aportar la Fundació La Caixa, es va poder ajudar a 41 joves a pagar matrícules, transport i material. Amb la campanya d’enguany, l’objectiu es tornar a ajudar a famílies amb necessitats. La intenció és, com a mínim, poder ajudar-ne a 30, tal com ha explicat Guillem Carreté, tècnic de la Fundació SERGI.

«És un projecte destinat a donar suport econòmic a joves que volen tornar al món educatiu»

Guillem Carreté
dades lloret microbeques
Les dades de Lloret de Mar de les microbeques del passat curs (Fundació SERGI)

Des de l’àrea d’educació de la Fundació SERGI, es duen a terme diferents projectes d’acompanyament socioeducatiu a persones joves en risc d’exclusió social en el territori gironí. Actualment, aquestes accions tenen lloc a Girona, Salt, Celrà i Lloret de Mar. En concret, el curs passat, es van ajudar a 14 joves de la vila, amb un total de 3.200 euros.

«A Lloret, el curs passat es va ajudar a catorze joves, per un total de 3.200 euros»

Guillem Carreté

L’acte d’aquest dijous, titulat “Amb TU, segueixo!”, que donarà inici a la tercera edició de les microbeques, començarà a dos quarts de set de la tarda, a l’Ateneu Popular de Salt.

Lloret destinarà 800.000 euros a millorar la climatització dels seus centres educatius públics

La proposta de Sumem Lloret s'ha aprovat al ple per unanimitat i preveu actuacions com millorar l'aïllament tèrmic o substituir portes i finestres, entre d'altres.

Lloret tindrà una nova llar d’infants municipal, que s’ubicarà a Fenals

Serà la tercera llar d’infants municipal de Lloret i la previsió és que els treballs comencin en breu.

El seguiment de la vaga de docents a Lloret és baix en el primer dia de curs

Tot i així, les reclamacions del col·lectiu segueixen sobre la taula i hi ha hagut mobilitzacions arreu del territori.

Més de 5.500 alumnes tornen als centres educatius de Lloret en un inici de curs marcat per la vaga de docents

El nou calendari acadèmic comença després que l'Ajuntament hagi invertit 350.000 euros en tasques de manteniment i millora als centres escolars.