L’escola Immaculada Concepció celebra a partir d’avui i al llarg de la setmana el Dia Pi. Els 500 alumnes del centre, de 3 a 12 anys, se sumen cada a any a aquesta festa centrada en una de les constants matemàtiques més importants. La jornada en si arriba el proper dissabte, 14 de març: el dia 14 del mes 3, quan les famílies podran fer la caminada Pi.
Una mestra de la Immaculada, Ceci Martinez, explica que les novetats d’enguany són «reptes matemàtics repartits en diferents botigues, com cafeteria Empòrium, Roba Interior Alegria, Can Gallissà, pastisseria Comas (de la Plaça París) i llaminadures Glassé, que els alumnes hauran de resoldre, mentre que una altra novetat és que explicaran uns contes matemàtiques per als més petits i les seves famílies». A més, els alumnes faran un mural conjunt, polseres, relats, esmorzars i els més grans explicaran el número Pi a la resta.

El número PI és el 3,14 i es defineix com la relació entre la longitud del cercle i el seu diàmetre. Es fa servir a les ciències o en enginyeria, “s’utilitza en els GPS o en els avions, existeix en el dia a dia”.
Fa 8 anys que la Immaculada Concepció se suma al dia Pi, el 14 de març, Dia Internacional de les Matemàtiques.
