La meitat dels treballadors del sector turístic de Lloret han fet la formació de la Covid-19

En total són 8.500 treballadors i l'Ajuntament assegura que s'han superat totes les expectatives.

Cartell de la formació 'Activa't Post Covid-19'

Jaume Dulsat
La meitat dels treballadors del sector turístic de Lloret han fet la formació de la Covid-19

00:00



8.500 treballadors turístics de Lloret de Mar han fet els cursos de formació transversal per la Covid-19 que han impulsat l’Ajuntament i la Mesa Empresarial perquè la destinació estigui preparada per afrontar la temporada amb les màximes garanties. La formació ha anat a càrrec del Grup Altimir.

L’alcalde, Jaume Dulsat, fa una valoració molt positiva, ja que s’han superat totes les expectatives. S’estima que hi han participat un 50% del total de treballadors de Lloret donats d’alta a la seguretat social. Gairebé 3.500 persones han fet la formació general i més de 5.000 han pres part de les formacions sectorials de comerç, bars, cafeteries i oci nocturn, restaurants, transports i allotjaments.

L’alcalde celebra que la iniciativa de Lloret hagi estat referent per a altres municipis i creu que haver format el sector turístic contribuirà a transmetre sensació de seguretat als visitants.

El Pla Integral de destinació turística que ha impulsat Lloret està basat en les directrius fixades per l’Organització Mundial de la Salut (OMS) i té com a objectiu garantir la preparació de tot el municipi i els establiments privats abans del 15 de juny.

Sobre la desescalada, l’alcalde assegura que està anant molt bé a Lloret i creu que la ciutadania està conscienciada i, en general, es fan les coses bé. I espera que l’evolució positiva permeti salvar la temporada turística.

En aquest sentit, assegura que els hotelers comencen a animar-se i esperen anar reobrint aviat, a l’expectativa, sobretot, de la reobertura de fronteres amb altres països. Això sí, de moment ja hi ha operadors que han confirmat que vindran a Lloret i això és molt i molt positiu.

Una excavadora treballant aquests dies a Lloret (NRLL)

Un altre aspecte important de cara a la temporada turística és l’estat de les platges. Dulsat ha confirmat que les màquines hi estan treballant intensament aquests dies i la previsió és que dilluns ja hagin acabat. Serà aleshores quan es farà la divisió per zones a Lloret i Fenals, amb l’objectiu de garantir la seguretat dels banyistes i evitar contagis. La setmana que ve se’n donaran tots els detalls.

La temporada turística a Lloret encara s’allargarà fins a mitjan novembre

Segons Enric Dotras, president del Gremi d'Hostaleria, aquests últims mesos, els més destacats de l'estiu, hi ha hagut bones ocupacions i els preus han estat adients.

Temporada satisfactòria al Water World, tot i que hauria estat millor amb menys calor

El director del parc aquàtic reconeix que ha estat una bona temporada, però les temperatures extremes els han perjudicat.

Les Oficines de Turisme de Lloret superen les 44.000 atencions en el primer semestre

En sis mesos, ja s'han registrat gairebé el 67% de totes les atencions registrades durant l'any passat.

Lloret reconeix 25 anys de col·laboració amb Nehar Travel

L'Ajuntament ha volgut agrair la trajectòria de l'agència de viatges macedònia i la seva vinculació amb la destinació.