L’ACA aixeca la sanció a Lloret de Mar després de reduir el consum d’aigua

La decisió s'ha conegut en el comitè de sequera, reunit aquest dimarts, en què s'han adoptat els acords provinents de la fase d'excepcionalitat.

Font d'ús de boca.
Nino Gómez
L’ACA aixeca la sanció a Lloret de Mar després de reduir el consum d’aigua
00:00

L’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) ha aixecat la sanció al municipi de Lloret de Mar, després d’haver reduït el consum d’aigua en els darrers mesos i no excedir els límits marcats per la sequera. La decisió s’ha conegut en el comitè de sequera, reunit aquest dimarts, en què s’han adoptat els acords provinents de la nova fase en què ha entrat el municipi, que ha passat d’emergència a excepcionalitat.

En la fase actual, el consum diari permès són 230 litres per persona (abans eren 200 litres per persona i dia) i, a més, es tornaran a activar les fonts d’ús de boca que no són ornamentals. Recordem que no es pot regar la gespa, ni jardins o zones verdes, i que les piscines es poden reomplir, però que està prohibit l’ompliment total de piscines privades d’ús individual o unifamiliar.

Des de fa poques setmanes es poden tornar a fer servir les dutxes de les instal·lacions esportives de Lloret, que estaven tancades des de principis de febrer. Tot i així, fa una crida perquè els usuaris facin un ús responsable de l’aigua.

La sanció de 30.000 euros de l’ACA cap a Lloret es va donar a conèixer a finals del 2023 i llavors ja es van presentar al·legacions per part de l’Ajuntament. Les noves mesures entraran en vigor quan es publiqui el decret corresponent.

Consulta tota la info i restriccions en aquest enllaç.

Lloret Turisme vol impulsar el projecte Lloret Sostenible by Bioscore

La proposta busca sumar més empreses i equipaments per reforçar el compromís del municipi amb la sostenibilitat.

La Casa del Mar, gestionada per Xatrac, revalida el distintiu de Centre Blau

Un estiu més, és l'únic centre mediambiental de tota la Costa Brava que rep el reconeixement.

Xatrac ja té a punt el Casal Marí i les sortides d’snorkel per aquest estiu

Unes activitats que permeten conèixer l'entorn marí del municipi.

SOS Costa Brava i SOS Lloret denuncien el nou conveni pel camí de ronda de Can Juncadella

Alerten que l’acord amb l’Ajuntament i Flinder Data podria retardar l’obertura d’un tram declarat públic que porta 17 anys tancat.