L’Ajuntament congelarà les ordenances fiscals per al 2021. Només hi haurà una petita modificació de l’Impost de Béns i Immobles (IBI) per a aquells habitatges que s’acrediti que porten més de dos anys buits. Així es preveu que s’aprovi al ple d’aquesta tarda.
La regidora de Serveis Econòmics, Lara Torres, remarca que l’increment de l’IBI no afectarà la gran majoria de la població, ja que es destina només a aquells habitatges que porten molt de temps buits. L’objectiu, diu, és evitar que hi hagi habitatges lliures a Lloret.
La mesura ja s’havia d’aplicar per aquest 2020, però no va ser possible i ara han decidit tirar-la endavant per poder cobrar aquest increment de l’IBI com abans millor. Cal tenir en compte que per aplicar la pujada, abans s’ha d’acreditar que fa 24 mesos que ningú no viu a l’habitatge; per tant, no es podrà començar a cobrar fins d’aquí a tres anys.
Pel que fa a la resta d’ordenances fiscals, com hem dit, es congelen. La regidora reconeix que un increment dels impostos i taxes hauria ajudat a tenir més pressupost per al 2021, però és conscient que la situació és molt complicada i que cal ajudar la ciutadania en tot el que sigui possible. En aquesta línia, de cara al pressupost de l’any que ve, a més, caldrà destinar una bona quantitat de diners a ajudar les persones que més ho necessitin.
Els impostos i taxes municipals de l’any que ve es debatran al ple municipal d’avui dilluns, que començarà a dos quarts de cinc de la tarda. Com en l’última ocasió, es farà de manera virtual i es podrà seguir a través del Facebook Live i de la pàgina web de la ràdio. La baixa qualitat del so fa impossible que el poguem retransmetre a través del canal convencional de l’FM.