L’Any Joan Domènech retrà homenatge a l’enyorat historiador, amb activitats molt diverses

La iniciativa, coordinada per l'arxiu municipal, es va presentar dissabte a la Festa de la Cultura Lloretenca.

Quim Daban i Isabel Bernal
L’Any Joan Domènech retrà homenatge a l’enyorat historiador, amb activitats molt diverses
00:00

L’Ajuntament prepara la celebració de l’Any Joan Domènech, que començarà al novembre, coincidint amb el primer aniversari de la seva mort. La proposta la coordina l’arxiu municipal i s’ha presentat aquest dissabte, en el marc de la Festa de la Cultura Lloretenca.

L’arxiver municipal, Quim Daban, explica que és de rebut retre un homenatge a una persona que ha aportat tant a Lloret de Mar, especialment en l’àmbit de la cultura.

“Volem retre un merescut homenatge a la persona d’en Joan, fer-li un reconeixement de la seva obra i posar-la en valor i divulgar-la arreu”

Quim Daban

Joan Domènech va morir el 9 de novembre de l’any passat, als 80 anys. Passa a la història per haver estat el primer alcalde democràtic de Lloret de Mar, però també va ser un reconegut mestre a la vila i, sobretot, un historiador que sempre va mostrar-se molt interessat en el seu poble, amb nombrosos llibres i articles publicats. A més a més, sempre va ser una persona molt activa al municipi, vinculat a entitats com el Club Marina Casinet o l’Obreria de Santa Cristina, entre altres.

“L’àmbit més conegut d’en Joan Domènech era la recerca i la divulgació i, a banda, va promoure moltes altres disciplines”

Quim Daban
Isabel Bernal, a la presentació de l'Any Domènech (Ajuntament de Lloret de Mar)
Isabel Bernal, a la presentació de l’Any Domènech (Ajuntament de Lloret de Mar)

La regidora de Cultura, Isabel Bernal, creu que és un honor per a Lloret de Mar haver comptat amb una figura com la d’en Joan Domènech i està molt contenta de poder retre-li aquest homenatge.

“És una iniciativa que ens fa molta il·lusió, comptar amb la família d’en Joan Domènech és un honor i totes les propostes estaran enfocades amb tot el que en Joan Domènech ens ha deixat”

Isabel Bernal

L’innovador disseny de la campanya va a càrrec de Núria Perea, que també en va fer la presentació aquest dissabte.

Núria Perea, a la presentació de l'Any Domènech (Ajuntament de Lloret de Mar)
Núria Perea, a la presentació de l’Any Domènech (Ajuntament de Lloret de Mar)

Tot just s’han començat a preparar les activitats que ompliran l’Any Domènech, que s’allargarà fins al novembre del 2025.

El Castaween omplirà Lloret de zombis amb una batucada i cercavila tenebroses

La desfilada serà aquest dissabte a dos quarts de set de la tarda i sortirà des de la plaça de la Vila, on en tornar hi haurà també una disco zombi.

El lloretenc Ramón Vilaró, guardonat amb un Premi Anual de Periodisme Internacional

El que va ser corresponsal d'El País, reivindica la professió del periodista en una era marcada per la digitalització, la sobreinformació i les notícies falses.

El fons de la família Frigola, protagonista del Dia Mundial del Patrimoni Audiovisual

La celebració es fa aquest dimecres al Teatre, on es projectarà el muntatge audiovisual "Un temps en imatges. Arseni Frigola i Roca (1923-2017)".

Lloret de Mar es prepara per celebrar la 3a edició del Castaween

La programació combina activitats familiars, una cercavila terrorífica, la Panic Race i la tradicional Castanyada de Xino-Xano.