Les llars d’infants i les escoles municipals de Lloret se sumen a la campanya ‘Taca’t pel càncer infantil’

Consisteix en organitzar una xocolatada solidària per recaptar diners per a l'Hospital Sant Joan de Déu. Demà es commemora el Dia del càncer infantil.

Anna Mas i Mireia Orpí
Les llars d’infants i les escoles municipals de Lloret se sumen a la campanya ‘Taca’t pel càncer infantil’

00:00



Les llars d’infants municipals Els Pops i Lola Anglada participen avui a la campanya solidària Taca’t pel càncer infantil, impulsada per l’Hospital Sant Joan de Déu com a commemoració del Dia Internacional del Càncer Infantil, que és demà, 15 de febrer.

La iniciativa consisteix en organitzar xocolatades solidàries i recaptar fons per a la investigació d’aquesta malaltia, que segons l’OMS (Organització Mundial de la Salut) és una de les principals causes de moralitat entre nens i adolescents. Cada any, arreu del món, se’n diagnostiquen uns 300.000 casos en infants dels 0 als 19 anys.

En el cas dels Pops, ja s’ha fet una primera xocolatada aquest matí i la cita es repetirà a la tarda, de tres a cinc. Està oberta a tothom i la intenció és aconseguir recaptar el màxim de diners possibles. L’any passat van ser uns 400 euros, segons ha explicat la directora de la llar d’infants, Anna Mas.

Els infants d’Els Pops, aquest matí, a la xocolatada

Pel que fa a la Lola Anglada, la xocolatada serà només a la tarda, de quatre a cinc, i comptaran amb la participació del grup de batucada de l’escola Pere Torrent. En aquest cas, han preparat 200 melindros i cinc litres de xocolata, tal com ha detallat la directora, Mireia Orpí.

El cartell de les xocolatades (Hospital Sant Joan de Déu)

A banda de les llars d’infants, ahir va organitzar una xocolatada solidària l’Institut Escola, mentre que avui també les faran les escoles Àngels Alemany, Pere Torrent i Esteve Carles. Arreu de Catalunya se n’organitzen més d’un miler.

‘La isla de Amrum’, ambientada a les acaballes de la Segona Guerra Mundial, al cineclub d’aquest dijous

El protagonista és en Nanning, un nen de 12 anys, que anirà perdent la innocència al llarg de la pel·lícula.

Dj Tramma actua a les Fires de Girona i comparteix cartell amb Miki Núñez i Banda Neón

El concert es farà avui divendres a la nit, a la Copa, i l'actuació de la lloretenca es preveu a dos quarts de dues de la matinada.

El Departament de Salut comença a enviar SMS a persones de 60 a 79 anys perquè es vacunin contra la grip i la covid

La campanya de vacunació per a aquest col·lectiu, així com per a les persones amb condicions de risc i els serveis essencials, comença dilluns.

Lectura de textos de Montserrat Roig amb els Amics del Teatre, en el cicle Univers Roig

La cita és avui dijous, a les 20 hores, a l'altell de Can Gallissà.