Les noves obreres de Santa Cristina prendran el relleu a l’Aplec dels Perdons d’aquest diumenge

Com és habitual, la celebració comptarà amb la missa, la caminada i l'arrossada del Xino-Xano i les audicions de sardanes de la cobla Principal d'Olot.

Arseni Frigola
Les noves obreres de Santa Cristina prendran el relleu a l’Aplec dels Perdons d’aquest diumenge

00:00



Aquest diumenge se celebra el tradicional Aplec dels Perdons. Serà un dia molt especial per a les quatre noves Obreres de Santa Cristina -Berta Blanch, Laura Reina, Georgina Latorre i Clàudia Ferràndez-, que prendran el relleu a les Obreres sortints.

L’Obrer Major de Santa Cristina, Arseni Frigola, destaca que les previsions, pel que fa al temps, són bones i anuncia que, a banda del relleu de les quatre Obreres, també hi haurà el de dos Obrers que acaben el seu mandat. Són Francesc Batlle i Esther Mas, que deixaran el seu lloc a la Junta a Cristina Pinto i Romà Codina.

Arseni Frigola ha volgut agrair la tasca i la dedicació feta per les Obreres sortints i pels dos Obreres que deixen el càrrec i anima als nous membres a seguir treballant per l’entitat.

Per a qui vulgui pujar caminant a Santa Cristina, el Xino-Xano convoca tothom a les nou del matí a la plaça de la Vila. L’entitat farà una parada per esmorzar a la penya de Sa Illa des Bot, visitarà els Jardins de Santa Clotilde i arribarà fins a l’ermita, on a les dotze començarà la missa, en què es farà el relleu de les Obreres i Obrers, la veneració de Sa Relíquia i el cant dels Goigs amb el Cor Alba de Prima.

Després, hi haurà dues audicions de sardanes amb la cobla Principal d’Olot, que fa més de 40 anys que participa a la celebració. La primera serà a la una del migdia, a la plaça del Pi, i la segona, a les quatre, a davant de l’ermita. A més també hi haurà una arrossada popular, després de la primera audició de sardanes, a càrrec del Xino Xano, que ja fa 36 anys que participa en la festa. El preu del tiquet per a l’àpat -que es pot comprar al Puntet o a la Barberia Reguant- és de 5 euros i inclou amanida, un plat d’arròs i les postres, a banda d’un número per participar al sorteig d’uns lots. Arseni Frigola anima a tothom a participar-hi.

Les obreres remenant l’arròs del Xino-Xano el 2019 (Xino-Xano)

El dia abans, dissabte, se celebrarà també la vigília de l’aplec. Serà amb un concert de cant coral, amb el Cor ArsNova, de Lloret de Mar. El concert de la vigília de l’Aplec dels Perdons començarà dissabte a dos quarts de nou del vespre, a la parròquia de Sant Romà, amb accés lliure.

Els metges catalans comencen una vaga indefinida per reclamar el conveni propi

Avui es manifesten a Barcelona i hi ha diversos facultatius dels centres de Lloret de Mar que se sumen a la protesta.

Aprovades les ordenances fiscals per al 2027 que, segons el govern, «defensen i protegeixen el dret a l’habitatge»

Al Bon Dia Bona Hora d'aquest dijous escoltarem el posicionament dels diferents grups municipals.

El Castaween omplirà Lloret de zombis amb una batucada i cercavila tenebroses

La desfilada serà aquest dissabte a dos quarts de set de la tarda i sortirà des de la plaça de la Vila, on en tornar hi haurà també una disco zombi.

El tancament de la Piscina ja afecta, també, el sector hoteler

Segons Enric Dotras, president del gremi, ja hi hauria un establiment que tancaria les portes, a causa dels danys estructurals del centre esportiu.