Les zones de gandules queden delimitades a les platges de Lloret

És una de les novetats d'aquest estiu, en què també es prohibeix fumar a les guinguetes i es regula el consum d'alcohol.

Adrià Lamelas
Les zones de gandules queden delimitades a les platges de Lloret
00:00

L’Ajuntament delimita les zones de gandules i para-sols a les platges del municipi. És una de les novetats destacades d’aquest estiu, per acabar amb un conflicte històric entre licitadors i banyistes.

En un acte de presentació de les diferents novetats d’aquest estiu, l’alcalde, Adrià Lamelas, ha explicat que a partir d’ara els responsables de les gandules marquen amb una corda l’espai que poden utilitzar i així queda clar quina és també la zona de bany lliure per tothom.

“Hi havia molta conflictivitat i hem decidit delimitar-ho amb una corda i així tothom sap quina és la zona d’ús del licitador i quina és la zona de bany lliure per tothom”

Adrià Lamelas

A més, també s’ha canviat el color, tant de les gandules com dels para-sols, per un color terra que queda més integrat en l’entorn que el blau tradicional.

Una altra novetat destacada afecta les vuit guinguetes de les platges i cales, que incorporen millores en els seus serveis i instal·lacions. Després de la modificació del Reglament de platges, aquests equipaments, com ja passava a les guinguetes de Fenals i de les cales, passen a tenir condició de restaurant-bar i incorporen servei de restauració. A més, compten amb millores estètiques, amb una imatge més atractiva i harmoniosa amb l’entorn, i la possibilitat d’una zona annexa de magatzem.

A més, aquest estiu les guinguetes ja no poden oferir ni vendre begudes alcohòliques en recipients superiors a un litre, ni fer publicitat d’ofertes promocionals, rebaixes de preus o similars d’aquest tipus de begudes. I tampoc es permet fumar cap mena de substància ni a l’interior ni a les terrasses d’aquests establiments.

“Hem millorat el servei a les guinguetes, limitem les begudes de molt de volum, prohibim les shishes i no es pot fumar”  

Adrià Lamelas

Són algunes de les novetats que el govern municipal i Lloret Turisme han presentat aquest dimecres.

Pedro Rodríguez (Sybius): «El que més m’agrada són els equips i els clients, són la meva vida i la meva passió»

El flamant guanyador del Premi a la Trajectòria Professional de la Nit del Turisme està molt orgullós i agraït del reconeixement rebut.

Laura Cabanas rep el Premi a l’Emprenadoria de Lloret Turisme

La propietària de la botiga del carrer del Carme, valora molt positivament el reconeixement, i l'anima, diu, "a continuar treballant".

Acord històric entre easyJet i l’aeroport de Girona, amb vols a Londres i Liverpool

La connexió es produirà dos cops per setmana i començarà a funcionar la propera temporada.

Pedro Rodríguez i Ana Peña, grans guardonats de la Nit del Turisme de Lloret de Mar 2026

També cal destacar el Premi a l'Emprenedoria, que ha recaigut en Laura Cabanas.