L’escola Pompeu Fabra celebra l’èxit del ‘Repte per la Llengua’

Ha rebut el reconeixement de la fundació Cercle d'Economia, per aquest projecte que impulsa l'ús del català entre els alumnes.

Neus Laguna, Ester Vilà, Isabel Miranda
L’escola Pompeu Fabra celebra l’èxit del ‘Repte per la Llengua’
00:00

L’escola Pompeu Fabra ha celebrat aquest dijous la cloenda del ‘Repte per la Llengua’, que aquest curs ha implicat uns 450 alumnes des de 1r fins a 6è de Primària. L’objectiu era que, un cop entren a l’escola, parlin més en català. Tant al pati, a l’aula com entre els companys o fent alguna activitat. Neus Laguna, de 3r ‘C’ del Pompeu Fabra, explica que «hem tingut tres pistes per parlar més en català: el compromís de creure en el repte, fer pinya entre nosaltres i a dins i a fora».

El repte de fer parlar més en català als alumnes va començar el curs anterior a 4rt de Primària. El resultat va ser tan positiu que enguany s’ha estès a tota Primària, amb el suport del professorat i del personal de l’escola. La coordinadora del projecte, Ester Vilà, recorda que “abans del repte els nens parlaven en castellà, d’aquí va venir la necessitat d’impulsar la llengua catalana i ara ja la sents a l’aula, anem pel bon camí”.

La cloenda d’aquest dijous ha estat una festa, amb tot l’alumnat al pati, on han ballat i han fet jocs per fomentar l’ús de la llengua catalana. Fins i tot hi havia representants d’una escola de Sant Feliu de Llobregat, interessats en aplicar el repte al seu centre.

A la tarda, els representants del Pompeu Fabra han anat a Barcelona amb motiu d’un premi d’ensenyament de la fundació Cercle d’Economia. Finalment han quedat finalistes pel projecte del Repte per la Llengua i altres millores fetes al centre, que es van iniciar per la situació generada per la pandèmia. Isabel Miranda, la cap d’estudis, conclou que «en pocs anys hem fet canvis i estem orgullosos de la nostra línia educativa, som uns referents».

representants pompeu fabra al cercle d'economia
representants pompeu fabra al cercle d’economia

La fundació Cercle d’Economia ha reconegut el projecte del Pompeu Fabra, juntament amb altres tres centres catalans. Amb l’objectiu que els nens estiguessin més motivats en aprendre, s’han aplicat diferents iniciatives o projectes, destinades per exemple a donar impuls al català motivat per les múltiples llengües maternes o bé a les matemàtiques manipulatives. També s’han fet tasques de voluntariat amb famílies o exalumnes, s’han creat ambients i espais d’aprenentatge, o bé s’ha fomentat el gust per la lectura.

Tots aquests projectes, que ja s’estan aplicant, estan donant resultats positius i tindran continuïtat el curs vinent.

23 alumnes de secundària podrien beneficiar-se d’una aula d’acollida intensiva, que Educació no ha posat en marxa

Des de PEDAL reclamen que el recurs es torni a posar en funcionament de manera immediata, a causa de l'alt nombre d'alumnes que el necessitarien.

Lloret destinarà 800.000 euros a millorar la climatització dels seus centres educatius públics

La proposta de Sumem Lloret s'ha aprovat al ple per unanimitat i preveu actuacions com millorar l'aïllament tèrmic o substituir portes i finestres, entre d'altres.

Lloret tindrà una nova llar d’infants municipal, que s’ubicarà a Fenals

Serà la tercera llar d’infants municipal de Lloret i la previsió és que els treballs comencin en breu.

El seguiment de la vaga de docents a Lloret és baix en el primer dia de curs

Tot i així, les reclamacions del col·lectiu segueixen sobre la taula i hi ha hagut mobilitzacions arreu del territori.