29.9 C
Blanes

L’hotel Samba reforma el bufet lliure per evitar el malbaratament alimentari

Aquesta és l'última acció de l'establiment lloretenc, amb un ferm compromís amb la sostenibilitat i el medi ambient.

L'hotel Samba de Lloret de Mar
L'hotel Samba de Lloret de Mar
Laura Pérez

L’hotel Samba de Lloret de Mar fa un pas més amb el seu compromís amb la sostenibilitat. Des d’aquesta temporada han reformat el model del bufet lliure per evitar el malbaratament alimentari.

Es tracta d’oferir als clients porcions més petites servides en plats individuals, en comptes de servir el menjar en grans safates.

samba buffet
El nou model de bufet del Samba.

Aquesta és la última acció que ha engegat l’hotel, tot i que el compromís d’aquest establiment amb el medi ambient té molts anys d’història. Concretament l’any 1997 els responsables de l’hotel van decidir instal·lar un servei de reutilització d’aigües residuals.

La responsable de Medi Ambient del Samba, Laura Pérez, explica que “el client, quan arriba i obre l’aixeta o es dutxa, aquesta aigua va per un circuit intern on es tracta i es reaprofita amb un segon cicle de vida”.

aigues samba
Sistema d’aigües residuals del Samba.

A més, també han aprofitat per destinar-ne una part a regar les plantes ornamentals. Ara, a través d’un projecte de recerca conjunt amb l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) i la Universitat de Girona (UdG) provaran si aquesta aigua gris que prové de les dutxes i les piques és apta per regar un hort que s’instal·larà en el mateix hotel.

Seguin el mateix tractament que fan fins ara, calcularan si l’aigua és bona per al creixement de les hortalisses i fruites que es cultivin. Després aquests productes s’analitzaran per saber si són aptes pel consum humà i s’intentarà que aquesta aigua regenerada tingui nous usos.

Contingut per a tu

Pau Martínez, millor treball de recerca de Catalunya de Farmàcia als premis UB-Santander

El treball estudia l'estalvi que hi pot haver en la dispensació de medicaments en dosis unitàries.

Crida perquè tothom doni sang aquest dijous i divendres a Lloret

Les pluges intenses de fa uns dies van obligar a suspendre campanyes arreu de Catalunya i per això es fa una crida especial que permeti compensar-ho.

Bakr El Asri campió de Catalunya dels 3.000 metres obstacles per 5a vegada

L'atleta s'ha proclamat campió de Catalunya sub20 aquest diumenge, a Sabadell.

L’assaig del Ball de Plaça amb la mainada es farà a la Plaça de la Vila, dissabte

El pati de l'Erol, on es feia fins ara, havia quedat petit i s'ha decidit fer-ho directament a la Plaça de la Vila.

‘La traviata’ es projectarà al Teatre de Lloret mentre es representa al Teatro Real

El teatre madrileny organitza aquest dissabte una projecció simultània de l'òpera de Verdi a municipis d'arreu de l'Estat, per celebrar el seu 10è aniversari.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 15 Juliol 2025

L'informatiu matinal

Bon Dia Bona Hora – 14 Juliol 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 13 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Sardanes a Lloret, Blanes i Tossa – 13 Juliol 2025

Primer programa de l'edició d'estiu, amb en Jordi Rocas presentant una selecció de sardanes dedicades a l'estiu. En la segona hora, tenim la selecció de sardanes preparada per Josep Tibau, en exclusiva per a Lloret de Mar, Blanes i Tossa, tot gaudint de la música de cobla. Si teniu alguna consulta o petició podeu trucar directament al 649 90 41 55. Sardanes de la primera hora Cant d'estiu de Max Havart. Rosada d'estiu d'Antoni Català. Raig de sol d'un blau estiu de Jordi Paulí. Festa d'estiu...