L’Institut Coll i Rodès reclama un cicle formatiu de grau mitjà en Turisme

El centre, amb el suport del sector educatiu i turístic, denuncia un buit formatiu a Catalunya.

L’Institut Coll i Rodès reclama un cicle formatiu de grau mitjà en Turisme
00:00

L’Institut Coll i Rodés de Lloret de Mar ha promogut una iniciativa per demanar la creació d’un cicle formatiu de grau mitjà en Turisme, una oferta que actualment no existeix a Catalunya. Fins aleshores, l’alumnat que escull estudiar el Grau Superior en Gestió d’Allotjaments Turístics ha de cursar abans un batxillerat o algun grau mitjà vinculat a feines de cuina o sala. Tant estudiants com professors consideren que ambdós preludis formatius no són necessaris. Més aviat dificulten la matriculació i entorpeixen la continuïtat de la preparació malgrat la importància estratègica del sector, que concentra prop del 13% de l’ocupació a Catalunya.

Actualment, l’oferta de grau mitjà es redueix a dos cicles —Cuina i Gastronomia; i Serveis en Restauració—, que no abasten àmbits com la gestió hotelera, la intermediació turística, el guiatge o l’organització d’esdeveniments. En aquest context, tant el Coll i Rodés com altres centres educatius i entitats representatives del sector turístic i hoteler han presentat una sol·licitud al Departament d’Educació i Formació Professional per posar en marxa aquests estudis. De fet, «la pilota està al seu camp», assegura la directora de l’Institut Coll i Rodés, Luisa Peralta parlant de la Generalitat. La demanda evidencia un buit en l’itinerari formatiu dins la família professional d’Hoteleria i Turisme.

«El 99% dels centres que imparteixen graus superiors estan treballant en la sol·licitud d’aquest cicle».

Luisa Peralta

Segons el professorat, aquesta mancança també afecta la matrícula dels cicles superiors i contribueix a la falta de professionals qualificats en un sector que representa al voltant del 12% del PIB català. La proposta planteja la creació d’un títol propi de grau mitjà especialitzat en turisme amb l’objectiu d’assegurar la continuïtat formativa i millorar la competitivitat del sector. La iniciativa ha rebut el suport del gremi d’hostaleria i restauració, així com la implicació del teixit empresarial. Tot i que no s’han fixat terminis concrets, es preveu que el Govern es pronunciï en els pròxims mesos. Mentrestant, els promotors de la iniciativa es mostren confiats en el seu èxit.

Lloret destinarà 800.000 euros a millorar la climatització dels seus centres educatius públics

La proposta de Sumem Lloret s'ha aprovat al ple per unanimitat i preveu actuacions com millorar l'aïllament tèrmic o substituir portes i finestres, entre d'altres.

Lloret tindrà una nova llar d’infants municipal, que s’ubicarà a Fenals

Serà la tercera llar d’infants municipal de Lloret i la previsió és que els treballs comencin en breu.

El seguiment de la vaga de docents a Lloret és baix en el primer dia de curs

Tot i així, les reclamacions del col·lectiu segueixen sobre la taula i hi ha hagut mobilitzacions arreu del territori.

Més de 5.500 alumnes tornen als centres educatius de Lloret en un inici de curs marcat per la vaga de docents

El nou calendari acadèmic comença després que l'Ajuntament hagi invertit 350.000 euros en tasques de manteniment i millora als centres escolars.