24.4 C
Blanes

L’institut Rocagrossa organitza una jornada per captar empreses per a la formació d’FP dual

Es tracta d’una formació que combina la part acadèmica amb l’aprenenatge remunerat en una empresa. La jornada serà aquest dijous, a les 9 hores, a l'Evenia.


L’institut Rocagrossa organitza una jornada aquest dijous, 12 de març, per donar a conèixer la seva oferta en formació d’FP dual. Es tracta d’una formació que combina la part acadèmica amb l’aprenenatge remunerat en una empresa. En alguns casos, l’alumne, un cop fet el cicle corresponent, s’hi queda a treballar i entra així en el mercat laboral.

És el cas d’en Loek i el que li pot passar a la Maria. Els dos són o han estat alumnes de l’institut Rocagrossa de Lloret de Mar. En concret, d’un cicle superior d’activitats físico-esportives. En Loek va estar de pràctiques a la piscina de Tossa de Mar i ara ja hi treballa, amb un contracte per tot l’any. La Maria encara està estudiant a l’institut, una tasca que combina amb les pràctiques a la piscina.

La piscina de Tossa, que compta amb un gimnàs i altres serveis, té un conveni amb el Rocagrossa, per acollir pràctiques de la FP Dual. Ho ha explicat el director de l’institut, Quique Molina.

L’estada de pràctiques, que són remunerades, afavoreix els alumnes i també a l’empresa. En aquest cas, la piscina de Tossa, que gestiona l’empresa Triangulum Esport i Lleure. El director és Víctor Bescós.

El conveni amb la piscina de Tossa i el Rocagrossa és un cas d’èxit, que demostra que la formació dual funciona. Per tal de trobar més empreses que vulguin col•laborar en aquest tipus de formació, l’institut Rocagrossa organitza una jornada per a empreses i institucions aquest dijous.

A més de donar a conèixer la FP Dual, l’acte també pretén incentivar l’emprenedoria de l’alumnat i empoderar la dona. Aquest 12 de març, a partir de les 9 del matí, a l’hotel Evenia Olympic Resort.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.