Lloret de Mar es promociona com a destí de rodatges en una trobada internacional

Participa en la primera Conferència Internacional en Turisme Literari i Cinematogràfic, a Barcelona.

El rodatge de la promoció del programa 'Eufòria' a principis del 2023 al Magic Park.
Elizabeth Keegan
Lloret de Mar es promociona com a destí de rodatges en una trobada internacional
00:00

Lloret de Mar participa aquest divendres a la ciutat comtal en la primera Conferència Internacional en Turisme Literari i Cinematogràfic, organitzada per la Universitat de Barcelona i la de Algarve (Portugal).

Aquesta conferència, que ha començat aquest dijous i acaba aquest divendres, pretén ser un espai de trobada per a investigadors, professionals i estudiants. Amb l’objectiu de posar una atenció especial a les potencialitats educatives i turístiques del paisatge creat a partir de la ficció, ja sigui cinematogràfica, literària o àudiovisual.

Per part de Lloret, hi serà Elizabeth Keegan, que explicarà en una taula rodona els atractius de la destinació com a seu de rodatges de pel·lícules, sèries, programes de televisió, anuncis i sessions de fotografia. Els indrets més demanats són, habitualment, la cala de Sa Boadella i els jardins de Santa Clotilde. Tot plegat ho gestiona la Lloret Film Office, una oficina adherida a la Catalunya Film Comission que gestiona els rodatges a la destinació des de fa anys.

Però també hi ha gravacions a la resta de les platges, a ‘la riera’, passeig marítim, als equipaments esportius com les pistes d’atletisme, al Teatre, Can Saragossa i fins i tot al Magic Park. Entre tots aquests indrets, l’any passat van sumar prop d’una 40a de rodatges a la vila.

Un moment de la visita The Gardens of the Dragon
Un moment de la visita ‘The House of the Dragon’

Segons fonts de Lloret Turisme, aquesta xifra que hi ha anualment a la vila es va mantenint en el temps. A més, l’any passat, van tenir una excel·lent acollida -amb totes les places venudes-, les visites guiades inspirades en el rodatge de la sèrie ‘House of the Dragon’, que es va rodar al 2021 als jardins de Santa Clotilde.

Les Oficines de Turisme de Lloret superen les 44.000 atencions en el primer semestre

En sis mesos, ja s'han registrat gairebé el 67% de totes les atencions registrades durant l'any passat.

Lloret reconeix 25 anys de col·laboració amb Nehar Travel

L'Ajuntament ha volgut agrair la trajectòria de l'agència de viatges macedònia i la seva vinculació amb la destinació.

Ja hi ha data per a la Nit del Turisme d’enguany

Se celebrarà el 24 de setembre al Teatre de Lloret amb una edició que coincidirà amb el 25è aniversari de Lloret Turisme.

Proactiva fa un balanç positiu de la temporada de platges a Lloret

El servei de salvament i socorrisme destaca els casos relacionats amb el calor, especialment entre usuaris d’Europa de l’Est.