Lloret de Mar reactiva les inspeccions d’Habitatges d’Ús Turístic (HUTs) per combatre les irregularitats

El servei va tramitar una cinquantena d’expedients l'any passat i es van imposar sancions per valor de 20.000 euros.

Adrià Lamelas
Lloret de Mar reactiva les inspeccions d’Habitatges d’Ús Turístic (HUTs) per combatre les irregularitats
00:00

L’Ajuntament de Lloret de Mar ha reactivat el servei d’inspecció d’Habitatges d’Ús Turístic (HUTs), una iniciativa que arriba al seu segon any de funcionament amb l’objectiu de detectar allotjaments il·legals i garantir el compliment de la normativa vigent. El dispositiu compta amb dues inspectores que treballen entre els mesos d’abril i octubre amb el suport de la Policia Administrativa.

Durant el primer any de funcionament, el servei va tramitar una cinquantena d’expedients i va imposar sancions per un import global de 20.000 euros per diverses irregularitats relacionades amb els habitatges d’ús turístic.

La tasca de les inspectores se centra principalment en la detecció d’HUTs il·legals a través d’eines digitals i de la plataforma de la Generalitat. L’objectiu és identificar activitats irregulars, vetllar pel compliment de la normativa i contribuir a una millor convivència al municipi.

Aquesta actuació s’emmarca dins del Pla Lloret Actua 2026. L’alcalde de Lloret de Mar, Adrià Lamelas, ha destacat que el consistori manté la voluntat de reforçar el control sobre les activitats econòmiques i afavorir aquells operadors que compleixen la normativa. En aquest sentit, Lamelas ha assegurat que l’objectiu és “posar en valor les empreses que fan les coses bé i erradicar les males praxis que perjudiquen el conjunt de la ciutadania”.

Paral·lelament, l’Ajuntament també ha dut a terme inspeccions en establiments de restauració amb servei de menjar per emportar per comprovar que compleixen la normativa sanitària vigent i garantir la seguretat alimentària dels consumidors.

Pedro Rodríguez (Sybius): «El que més m’agrada són els equips i els clients, són la meva vida i la meva passió»

El flamant guanyador del Premi a la Trajectòria Professional de la Nit del Turisme està molt orgullós i agraït del reconeixement rebut.

Laura Cabanas rep el Premi a l’Emprenadoria de Lloret Turisme

La propietària de la botiga del carrer del Carme, valora molt positivament el reconeixement, i l'anima, diu, "a continuar treballant".

Acord històric entre easyJet i l’aeroport de Girona, amb vols a Londres i Liverpool

La connexió es produirà dos cops per setmana i començarà a funcionar la propera temporada.

Pedro Rodríguez i Ana Peña, grans guardonats de la Nit del Turisme de Lloret de Mar 2026

També cal destacar el Premi a l'Emprenedoria, que ha recaigut en Laura Cabanas.