Lloret de Mar se suma al Dia Europeu de Jardins Històrics

Serà aquest dimecres, amb una jornada de portes al recinte de Santa Clotilde i una visita guiada (17h).

Les característiques sirenes dels jardins de Santa Clotilde.
Xavi Flores
Lloret de Mar se suma al Dia Europeu de Jardins Històrics
00:00

Lloret de Mar se suma al Dia Europeu de Jardins Històrics aquest dimecres, 26 d’abril, amb una jornada de portes obertes al recinte de Santa Clotilde i una visita guiada a les 17h.

La visita anirà a càrrec d’Esther Peñarrubia, doctora enginyera agrònoma, la qual parlarà del jardí lloretenc de Santa Clotilde i de peculiaritats d’altres jardins europeus. Xavi Flores, regidor de Patrimoni Cultura, convida els veïns a gaudir de la jornada.

Santa Clotile és un recinte singular, molt visitat. Va ser l’arquitecte Rubió i Tudurí qui va dissenyar els jardins l’any 1919 per a la família Roviralta de la burgesia catalana. D’inspiració clàssica, els passejos i places que creuen els jardins acaben sempre al mar, amb la platja de Sa Boadella de rerefons. A més d’una estructura farcida de xiprers, els jardins estan adornats amb escultures de tradició romana.

Les places són limitades i es recomana reservar-la a través del Museu del Mar, al telèfon 972 36 44 54 o al web patrimoni.lloret.cat.

La 26a trobada de puntaires obrirà la jornada de l’11 de setembre

L'activitat serà de deu del matí a una del migdiada al passeig Verdaguer.

Lloret de Mar celebra la Diada amb un tastet de cultura i una ofrena floral

La plaça de la Vila acollirà una plantada de gegants, un pilar i cançons populars entre d'altres.

Tot a punt per la 13a Marxa de Torxes

El recorregut, que començarà aquesta nit a les nou del vespre i sortirà des de la Dona Marinera, estrena enguany nou itinerari.

L’Esplai Capicua inaugura exposició per celebrar el seu 35è aniversari

Hi trobareu objectes, fotografies i anècdotes de les quals han estat les tres dècades i mitja d'història de l'agrupació lloretenca.