Lloret és el 2n municipi gironí amb més noms de dones en carrers, places i avingudes

En el ple d'ahir es va decidir per unanimitat denominar Maria Llimona i Benet la plaça que hi ha entre els carrers Montevideo, Mèxic i de l'Havana, al barri de Fenals.

Lloret de Mar és la segona ciutat de les comarques gironines que té més carrers, places i avingudes amb nom de dona, només per darrere de la capital, Girona. La dada s’ha posat de relleu després que en el ple d’aquest dilluns es decidís anomenar una plaça de Fenals Maria Llimona i Benet.

De fet, en els últims sis mesos s’ha posat nom de dona a tres espais del municipi: avinguda Càndida Masgrau, plaça Madona Sicardis de Montsoriu i, ara, plaça Maria Llimona i Benet. Filla de Josep Llimona, va ser l’escultora del conjunt de sirenes dels Jardins de Santa Clotilde.

La proposta es va aprovar per unanimitat, però amb matisos d’alguns grups de l’oposició. Per exemple, tant ICV – EUiA com C’s i el regidor no adscrit van demanar que es creï una comissió o que es faci una reunió de portaveus prèvia al ple per decidir entre tots els partits el nom d’un futur espai. També es va demanar, per part d’ICV – EUiA i ELLSSP, que es tingui en compte un altre perfil de dones.

La plaça que a partir d’ara s’anomenarà Maria Llimona i Benet és la que hi ha entre els carrers Montevideo, Mèxic i de l’Havana, al barri de Fenals.

La cultura catalana i el Mediterrani, protagonistes al Drone Festival d’aquest cap de setmana

El festival es farà aquest divendres i dissabte, a les 21 hores, a la platja de Lloret.

Lloret deixa enrere la calor extrema amb un descens de fins a 8 graus

El canvi de temperatura porta xàfecs irregulars i puntualment intensos, després de més de cinquanta dies sense pluja.

Més de 5.500 alumnes tornen als centres educatius de Lloret en un inici de curs marcat per la vaga de docents

El nou calendari acadèmic comença després que l'Ajuntament hagi invertit 350.000 euros en tasques de manteniment i millora als centres escolars.

La primera hora de la zona verda passa a ser gratuïta per a tothom

Novetats a la zona verda d’aparcament de Lloret. La primera és que, a partir d’avui mateix, tots els no residents poden estacionar gratuïtament durant...