Lloret de Mar és un dels tres municipis de Catalunya amb la taxa de reproducció de la Covid-19 més alta, juntament amb Barberà del Vallès i El Vendrell. El municipi presenta una taxa del 2,86 durant aquest inici del mes d’agost (segons Diari de Girona), després de tenir un índex molt baix en el que portem d’estiu.

Les dades de Salut, publicades a data d’avui al web 324.cat, són aquestes:
Segons l’alcalde, Jaume Dulsat, el motiu és que en un sol dia s’han detectat 12 positius arran d’una trobada familiar “privada, en què una de les persona tenia el coronavirus i ho va transmetre a la resta”.
L’alcalde demana als veïns que “minimitzin” aquestes trobades i que, quan es facin, es respectin les mesures de portar la mascareta i mantenir la distància entre persones.
Dulsat vol destacar que aquest increment de la taxa de reproducció del coronavirus “no té res a veure” amb l’activitat turística i assegura que el sector –en una immensa majoria- “fa bé” la feina per prevenir els contagis de la COVID-19 a Lloret. Conclou que la situació a data d’avui és “normal i correcta”.