Menció d’Honor al Girona Film Festival per al documental ‘L’últim viatge’

El director, Pere Cabañas, assegura que aquest reconeixement ha estat "totalment inesperat i resulta increïble".

Pere Cabañas
Menció d’Honor al Girona Film Festival per al documental ‘L’últim viatge’
00:00

Nou reconeixement per al documental L’últim viatge, de Pere Cabañas. Ha estat una menció d’honor al Girona Film Festival.

Un guardó que fa molt content al director, que assegura que ha estat tota una sorpresa. I és que, amb aquest, ja són tres els reconeixements que rep el documental, que va guanyar el premi a Millor curt documental 2025 al Blanes Costa Brava Film Festival i el Premi Pirineus Sostenibles al Cerdanya Film Festival 2025.

«Aconseguir aquest tercer reconeixement és totalment inesperat i resulta increïble per a nosaltres»

Pere Cabañas
Pere Cabañas, amb el seu germà i la seva dona, al Girona Film Festival
Pere Cabañas, amb el seu germà i la seva dona –responsables d’una part de la música original i del cartell del curtmetratge–, al Girona Film Festival

Pere Cabañas reconeix que va dedicar molts esforços a aquest documental, però també vol tenir un agraïment especial a la resta de persones que el van fer possible, que assegura que van ser moltes.

“És un projecte molt petit, però en què hi hem posat l’ànima molta gent durant molt de temps”

Pere Cabañas

L’últim viatge està arribant al final del circuit de festivals (ara està pendent de saber si els han seleccionat per un festival nacional a Almeria i en dos internacionals, a França i Anglaterra).

Pere Cabañas assegura que té moltes ganes de seguir fent cinema.


“Amb moltes ganes de tirar endavant nous projectes, de seguir fent cine”

Pere Cabañas

Recordem que L’últim viatge narra, sobre un diàleg visual amb el reportatge fotogràfic d’Òscar Rodbag, com va ser el trasllat dels animals d’un zoo andorrà que va haver de tancar les portes i que necessitava que s’enduguessin les bèsties a diferents santuaris d’arreu d’Europa; una feina que va fer el veterinari també lloretenc Robert Melero.

454 participants i gairebé 6.000 euros a la tercera cursa ‘Corre per les mames’ de Lloret de Mar

La cursa recapta diners per destinar al programa 'Guapes i Valentes', per ajudar les dones malaltes de càncer de mama.

Aquest cap de setmana dormirem una hora més: arriba el canvi d’hora d’hivern

La matinada del 25 d’octubre, a les tres tornaran a ser les dues. El canvi ens permetrà guanyar una hora de son, però també farà que es faci fosc més aviat.

Entra en vigor la reforma de les lleis de Dependència i Discapacitat

Els objectius principals són reduir la burocràcia, ampliar drets i reforçar el finançament públic.