Més de 83.000 persones han estat ateses a les oficines de turisme de Lloret durant el 2018

És una xifra lleugerament inferior a la de l'any anterior, però molt positiva, segons Lloret Turisme, tenint en compte que aquest tipus d'equipaments cada cop tenen menys demanda arreu.

Elizabeth Keegan
Més de 83.000 persones han estat ateses a les oficines de turisme de Lloret durant el 2018

00:00



Les oficines de turisme de Lloret han atès més de 83.000 persones al llarg del 2018. Una xifra lleugerament inferior a la de l’any anterior (que van ser 85.000), però molt positiva, segons la gerent de Lloret Turisme, Elizabeth Keegan, que recorda que aquest tipus d’equipaments cada cop tenen menys demanda arreu.

L’agost va ser el mes amb una afluència més elevada de consultes, superant les 13.000 persones ateses. Seguit dels mesos d’abril i maig, en què es van superar les 10.000 persones. Pel que fa a nacionalitats, destaquen els usuaris procedents d’Espanya i França. Com a principals públics, els perfils sènior i familiar són els que demanen més informació. En aquest sentit, la gerent reconeix que cal anar-se reinventant i buscant noves fórmules per arribar al públic jove, que cada vegada més fa les consultes a través del telèfon mòbil.

I per adaptar-se als nous temps, Elizabeth Keegan celebra que hi hagi una partida específica per modernitzar les dues oficines de turisme principals dins de la subvenció atorgada per Red.es, a través del programa europeu FEDER. Entre les accions previstes que es desenvoluparan en els propers dos anys destaquen la incorporació d’enquestes i cartelleres digitals, tòtems interactius i espais de ludificació infantil, entre d’altres. L’objectiu de la subvenció, que per a tot el municipi supera els dos milions d’euros, és desenvolupar el projecte de Destinació Turística Intel·ligent.

L’oficina del Museu del Mar

Actualment, Lloret de Mar disposa de dues oficines de turisme: la central, a l’avinguda de les Alegries, i la situada a l’interior del Museu del Mar. Durant els mesos de juliol i agost, s’obre al públic un altre punt d’informació turística a la platja de Fenals. A més, compta amb un punt d’informació dins de la terminal d’autobusos obert tot l’any, que té previst tancar per obrir una nova oficina a la plaça Pere Torrent. Això, però, serà més endavant.

La gerent de Lloret Turisme, Elizabeth Keegan, entre els 25 professionals més innovadors del turisme a Espanya

La gerent de Lloret Turisme rep aquest reconeixement per projectes vinculats a la intel·ligència artificial, la sostenibilitat i la convivència entre residents i visitants.

El que la IA no podrà substituir centra la novena edició del BTM

El Business Tourism Market se celebra aquest dimecres al matí, a l'Hotel Guitart Central Park.
00:00:38

Detinguts dos del delinqüents més actius a Lloret, amb nombrosos antecedents

Un dels detinguts va arrencar una cadena d’or a una dona gran i l’altre acumulava 16 antecedents policials i tenia una ordre d’expulsió.

El Gremi d’Hostaleria de Lloret de Mar celebra 50 anys amb un acte d’homenatge al sector turístic

L’entitat reuneix aquest dijous el sector en un acte que finalment es farà al Palau de Congressos de l’Evenia Olympic Resort per les previsions de pluja.