Més d’una cinquantena de persones, a la visita de Puig de Castellet

El poblat ibèric ha fet portes obertes tot el cap de setmana pel Cap de Setmana Ibèric. També s'ha pogut visitar Can Saragossa, on dissabte a la tarda es va fer un taller infantil que es repetirà cada dissabte d'octubre.

Un moment de la visita d'aquest diumenge

Joan Llinàs
Més d’una cinquantena de persones, a la visita de Puig de Castellet

00:00



Més d’una cinquantena de persones han assistit, aquest diumenge, a la visita guiada a Puig de Castellet, amb motiu del Cap de Setmana Ibèric. Tant dissabte com diumenge, el poblat ha estat obert al públic i, a més, l’arqueòleg Joan Llinàs ha fet una visita gratuïta complementada amb un petit aperitiu amb productes ibèrics.

Puig de Castellet és dels pocs poblats que estan excavats de manera íntegra i, per tant, se’n té pràcticament tota la informació. De fet, els arqueòlegs prefereixen parlar de recinte fortificat, ja que la seva extensió és molt reduïda. La ubicació deixa palès que la seva funció era tenir un control total del que passava al mar sense ser vistos. Ho va explicar a la visita l’arqueòleg Joan Llinàs.

També es tracta d’un dels poblats de vida més curta. Només va funcionar durant mig segle, mentre que els poblats ibèrics solen tenir una vida de quatre a sis segles.

Com dèiem, la visita es va complementar amb un aperitiu format per productes que ja es consumien en l’època ibèrica, com ara atmetlles, avellanes, prunes, pernil, formatge i també cervesa artesana.

Amb motiu del Cap de Setmana Ibèric també va fer portes obertes l’exposició de Can Saragossa, on dissabte a la tarda es va dur a terme una activitat infantil que es repetirà cada dissabte del mes d’octubre. La proposta permet als més petits conèixer de primera mà la feina dels arqueòlegs.

Tot a punt per la 13a Marxa de Torxes

El recorregut, que començarà aquesta nit a les nou del vespre i sortirà des de la Dona Marinera, estrena enguany nou itinerari.

L’Esplai Capicua inaugura exposició per celebrar el seu 35è aniversari

Hi trobareu objectes, fotografies i anècdotes de les quals han estat les tres dècades i mitja d'història de l'agrupació lloretenca.

Tarda de contes a la plaça Melcior Montero

L'activitat, a càrrec de la narradora oral Mon Mas, pretén apropar la biblioteca als barris més allunyats.

La Festa Major de les Alegries arriba diumenge amb una programació pensada per a tots els públics

Entre els actes més destacats trobarem la Batallada, el dinar a la Pineda i el berenar popular amenitzat amb discjòquei.