Miquel Sitjar conduirà un curs intensiu per crear una pel·lícula de manera col·lectiva

L'organitzen els Amics del Cinema i les places ja estan plenes.

Miquel Sitjar i Isidor Llorca
Miquel Sitjar conduirà un curs intensiu per crear una pel·lícula de manera col·lectiva
00:00

Els Amics del Cinema organitzen un curs intensiu per crear una pel·lícula de manera col·lectiva. L’instructor serà l’actor Miquel Sitjar, conegut, entre altres coses, per la seva participació a la popular sèrie de TV3 Nissaga de Poder. De fet, va ser a Nissaga quan es van conèixer amb l’Isidor Llorca, com a cap de producció de la sèrie.

Miquel Sitjar explica que la idea és partir de zero i, a partir d’una sèrie d’improvisacions, acabar creant i rodant un curtmetratge.

“Entre tots els participants, a base d’improvisacions, n’extraurem escenes, personatges, idees… d’on jo acabaré escrivint un guió i després el gravarem, fem cinema”

Miquel Sitjar

Isidor Llorca explica que el més atractiu d’aquesta proposta és que es fa una feina col·lectiva, on cadascú aporta el seu granet de sorra.

“Ell explica com es fa un curt, com funciona una peli, i cadascun dels participants té un rol i, entre tots, es fa un curtmetratge”

Isidor Llorca

Les sessions es faran cada dijous dels mesos de març, abril i maig, mentre que el rodatge serà el cap de setmana del 7 al 9 de juny. Isidor Llorca assegura que ha estat tot un èxit, perquè les places ja estan plenes i, fins i tot, hi ha llista d’espera.

Per fer-se una idea de com serà el treball final del curs, aquest dijous es projectarà el curtmetratge d’un dels cursos que ha fet Miquel Sitjar en un altre municipi.

Serà abans de la projecció que han preparat per aquest dijous els Amics del Cinema. La pel·lícula escollida es titula Esperando a Dalí, dirigida per David Pujol.

L’argument és el següent: al 1974, un jove cuiner, en Fernando, i el seu revolucionari germà, l’Alberto, fugen de Barcelona i arriben a la Costa Brava, on el menjar d’en Fernando revoluciona el món de la gastronomia, gràcies a la inspiradora Cadaqués dels anys 70. Alhora, Jules, l’excèntric amo del restaurant on treballen, veu l’oportunitat de complir el seu somni: que Salvador Dalí vingui a menjar al seu restaurant.

“És una història de finals de la dictadura i està inspirada en el Bulli i passen tota una sèrie de coses molt divertides”

Isidor Llorca

La projecció serà aquest dijous, a dos quarts de nou del vespre, al Teatre de Lloret.

El Castaween omplirà Lloret de zombis amb una batucada i cercavila tenebroses

La desfilada serà aquest dissabte a dos quarts de set de la tarda i sortirà des de la plaça de la Vila, on en tornar hi haurà també una disco zombi.

El lloretenc Ramón Vilaró, guardonat amb un Premi Anual de Periodisme Internacional

El que va ser corresponsal d'El País, reivindica la professió del periodista en una era marcada per la digitalització, la sobreinformació i les notícies falses.

El fons de la família Frigola, protagonista del Dia Mundial del Patrimoni Audiovisual

La celebració es fa aquest dimecres al Teatre, on es projectarà el muntatge audiovisual "Un temps en imatges. Arseni Frigola i Roca (1923-2017)".

Lloret de Mar es prepara per celebrar la 3a edició del Castaween

La programació combina activitats familiars, una cercavila terrorífica, la Panic Race i la tradicional Castanyada de Xino-Xano.